piątek, 24 października 2014

7 ciekawych tematów na firmowym blogu

Przygotowujesz premierę firmowego bloga, ale nie wiesz o czym pisać?

Obowiązują dwie zasady:

1. Pisz na tematy, które interesują czytelników (klientów) i są zgodne z Twoimi celami.

2. Patrz pkt. 1.

Oto 7 pomysłów z listy, którą przygotowałem dla klienta:

1. Autorskie opinie

Osobiste wypowiedzi na temat [wpisz kategorię Twojego produktu] – najlepsi, najgorsi, najbrzydsi… Dobre miejsce na intelektualną prowokację i trochę kontrowersji, na przykład, najbardziej ambitne plany Twojej firmy, jak nowe propozycje rządu wpłyną na gospodarkę, za co podziwiasz konkurencję.

2. Branżowe trendy

Co się zmienia w branży? Jak to wygląda w porównaniu z tym, co było przed rokiem? Pięć lat temu? Jak zmieniają się oczekiwania i zachowania klientów? Jakich nowych trendów się spodziewasz? Jakie to wywoła zmiany w branży? Kto zyska, kto straci?

3. Komentarze i analizy

Inaczej niż w 1. punkcie, pisemna wypowiedź dotycząca wpisu na blogu innego autora, artykułu w prasie, raportu lub wydarzenia. Co o tym sądzisz? Argumenty za i przeciw. Nie zapomnij o odsyłaczu do materiału źródłowego.

4. Najlepsze praktyki działania

Strategie, taktyki i porady zwiększające skuteczność, zmniejszające koszty, poprawiające jakość i efektywność; na przykład, "5 typowych błędów w…", "6 prostych metod…", "10 oryginalnych pomysłów jak…")

5. Pytania i odpowiedzi

Wybierz ciekawe lub banalne pytanie jakie zadał klient lub znalazłeś w Internecie (na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, itp.) Odpowiedz na to pytanie na blogu.

6. Wpis gościnny

Zaproś do współpracy klienta, eksperta, analityka lub lidera opinii. Wyślij mu e-mail z trzema pytaniami i przedstaw na swoim blogu jako wywiad.

7. Niespodzianki

Pisz o rzeczach, które Cię ostatnio zaskoczyły, także w życiu prywatnym. Co było w nich dziwnego? Do czego Cię zainspirowały? Czy wnioski możesz wykorzystać w prowadzeniu firmy?

Masz inne pomysły? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *