Na szkoleniu medialnym jest moment kiedy trzymam ręce w odległości pół metra i mówię: "Jeśli powiecie reporterowi tyle, nie będziecie mieli żadnego kłopotu." Potem zwiększam odległość między dłońmi i mówię: "Jeśli powiecie więcej, szykujecie sobie duże kłopoty. Na dzisiejszym szkoleniu powiem jak mówić tyle ile trzeba i robić to dobrze" i zmniejszam odległość między dłońmi do pół metra.
Dobrzy reporterzy zawsze będą próbowali wyciągnąć od rozmówcy coś, co nadaje się na pierwszą stronę gazety. Chcą zdobyć informację, której jeszcze nikt nie ma. To może być coś drobnego – ważne, żeby było nowe i ciekawe.
Na naszych szkoleniach medialnych uczymy jak przygotować przed wywiadem trzy kluczowe komunikaty i przećwiczyć odpowiedzi na pytania jakie może zadać reporter. Ale nawet najlepsze przygotowanie nie uchroni przed grzechem gadulstwa.
Trzymanie się głównego przesłania i trzech kluczowych komunikatów jest podstawą udanego wywiadu, bo w mediach sprawdza się prosta zasada: im mniej tym lepiej – im mniej powiesz, tym więcej ludzie zapamiętają.
Wyobraźmy sobie, że prowadzisz sklep internetowy z t-shirtami. Wiesz wszystko o t-shirtach i dobrze przygotowałeś się do wywiadu. Masz trzy kluczowe komunikaty i przećwiczyłeś odpowiedzi na pytania jakie może zadać reporter. W pewnej chwili zaskoczenie – reporter pyta o jeansy.
Odpowiadasz na pytanie ryzykując serię kolejnych pytań o jeansy? Czy mówisz, że nie znasz się na jeansach?
Reporterzy czasem pytają o rzeczy odbiegające od głównego tematu wywiadu – takie ich prawo. Ale w Twoim interesie jest trzymanie się tego głównego wątku.
Najlepszą metodą powrotu do głównego tematu i utrzymania kontroli nad przebiegiem wywiadu jest wykorzystanie techniki przejścia. Na przykład:
1. "To ciekawa sprawa, ale jeszcze ciekawsze jest to, że..."
2. "To pokazuje o wiele ważniejszy problem..."
3. "Tak. Ale jeśli spojrzymy na to z innej strony..."
Na pytanie o jeansy możesz odpowiedzieć: "Jeansy są na pewno modne i wygodne, ale to t-shirty pokazują naszą osobowość." Odpowiadasz krótko na pytanie reportera i wracasz do głównego tematu.
Konkluzja
Trzymaj się w wywiadzie dla mediów kluczowych komunikatów. Masz dużo do stracenia jeśli powiesz reporterowi za dużo i dużo do zyskania jeśli powiesz tylko to, co chcesz powiedzieć.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.