Na naszych szkoleniach medialnych nie usłyszysz pytań "Czy boisz się wywiadów prowadzonych przez agresywnych dziennikarzy?" lub "Czy wiesz ile powinien trwać wywiad?"
Nie zadajemy takich pytań, bo po pierwsze – unikamy pytań tendencyjnych i po drugie – unikamy pytań zamkniętych. Jesteśmy otwarci na rozmowę i zachęcamy do konwersacji.
Zadajemy pytania odnoszące się do konkretnych sytuacji zawodowych i problemów w komunikacji.
Stosowana przez nas technika sytuacyjna preferuje pytania typu, "Co byś zrobił gdyby...?" Odpowiedzi pokazują sposób myślenia, a nie – jak w przypadku pytań zamkniętych – tylko jego efekt.
Oto przykładowe pytania jakie możesz usłyszeć na naszym szkoleniu medialnym:
1. Opowiedz kiedy ostatnio musiałeś rozmawiać z agresywnym dziennikarzem. Jak sobie poradziłeś w tej sytuacji? Co powiedziałeś?
2. Jak się czujesz kiedy dziennikarz nie pozwala Ci dokończyć odpowiedzi? Jak często wchodzisz rozmówcy w słowo? Kiedy i dlaczego to robisz?
3. Co robisz, żeby pokazać rozmówcy, że słuchasz go z uwagą?
4. Opisz swój język ciała kiedy jesteś zrelaksowany.
5. Czy zdarzyło się, że musiałeś przekonać grupę ludzi, na przykład na zebraniu, podczas prezentacji lub konferencji prasowej? Opowiedz o tym. Co konkretnie powiedziałeś lub zrobiłeś? Czy odniosłeś sukces?
6. Opowiedz w jaki sposób rozpoznajesz styl komunikacji rozmówcy.
7. Jak pokazujesz, że szanujesz osobę, która ma odmienny punkt widzenia na problem?
8. Jakie masz doświadczenie w pisaniu wystąpień, prezentacjach, przedstawianiu raportów i wygłaszaniu przemówień? Opowiedz o swoim największym zawodowym sukcesie. Kiedy to było? Kto o tym dziś pamięta?
9. Opowiedz jak modyfikujesz swój styl komunikacji podczas rozmowy telefonicznej.
10. Co byś zrobił gdyby teraz zadzwonił dziennikarz i poprosił Cię o udział w audycji radiowej na żywo?
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym lub masz jakieś pytanie, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.