Jedną z najtrudniejszych rzeczy jakich uczę moich klientów na szkoleniach medialnych kiedy ćwiczymy udzielanie wywiadów jest zrozumienie potrzeby umieszczania najważniejszych trzech punktów przekazu w każdej odpowiedzi.
Kiedy to mówię widzę w oczach niedowierzanie.
"Poważnie? Chcesz powiedzieć: wszystkie trzy punkty w czasie całego wywiadu?"
Nie, nie o to chodzi. Namawiam do umieszczania wszystkich trzech punktów w KAŻDEJ odpowiedzi.
"Ale to brzmi śmiesznie! Reporterzy będą uciekać w podskokach!"
Nie, bynajmniej. Nie idzie o to, żeby powtarzać te same słowa jak zdarta płyta. Sęk w tym, żeby przedstawić najważniejsze trzy punkty w każdej odpowiedzi, ale w innej kolejności, używając innych słów i innych przykładów.
Jeśli zależy Ci na wszystkich punktach tak samo i pozwolisz, żeby reporter przerwał Ci po pierwszym lub drugim, to zaliczyłeś co najmniej dwa trafienia.
Błędem nowicjuszy jest przedstawienie kluczowych punktów przekazu na początku i zapominanie o nich w trakcie dalszej rozmowy. Pod koniec wywiadu reporter zerkając na notatki widzi 69 komunikatów, z których każdy usłyszał tylko raz. Czyli każdy jest równie ważny i żaden się nie wyróżnia. Dziennikarz więc wybierze informacje, które sam uzna za najciekawsze.
Jeśli jesteś zadowolony ze skuteczności strategii "3/69", możesz przy niej zostać. Jeśli jednak chcesz zwiększyć szansę umieszczenia w artykule ważnej dla Ciebie informacji, musisz wykazać więcej aktywności, szczególnie w umieszczaniu kluczowych komunikatów w KAŻDEJ odpowiedzi.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu się do wywiadu dla mediów, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 543 24 25.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.