Szkolenia medialne

Jaki jest cel szkolenia medialnego?

To, co mówisz i robisz wpływa na nastawienia, decyzje i reakcje konsumentów.

Szkolenie medialne przygotowuje do kontaktów z dziennikarzami z różnych mediów (telewizja, radio, prasa i Internet).

Dzięki mediom możesz komunikować się z klientami i konsumentami (obecnymi i nowymi), inwestorami, partnerami biznesowymi, liderami opinii, ekspertami, komentatorami i oczywiście konkurencją.

Celem szkolenia jest przekazanie informacji jak pracują media, jak przygotować się do wywiadu, jak opracować kluczowe komunikaty oraz przećwiczenie ich przed kamerą.

Na szkoleniu mówimy czego oczekują dziennikarze, jakie są formaty wywiadów, jak zachować się przed kamerą, jak opracować zwięzłe i przekonujące przekazy, jak odpowiadać na pytania, jak mówić z energią i charyzmą.

Jaki jest program szkolenia medialnego?

Udzielanie wywiadów dla mediów nie jest tak skomplikowane jak loty w kosmos, ale też wymaga przygotowania. Dzięki przygotowaniu wiesz co powiedzieć - bez względu na pytanie reportera.

Program skutecznego szkolenia medialnego składa się z trzech modułów: 1. strategia komunikacji biznesowej, 2. głęboka wiedza o mediach, także o mediach społecznościowych i 3. praktyczna wiedza o tym jak ludzie komunikują się w różnych sytuacjach, na przykład w sytuacji kryzysowej.

Skuteczny trener medialny dobrze przygotuje do wywiadu dla mediów oraz pokaże jak wykorzystać media do osiągnięcia własnych celów biznesowych.

Najbardziej wartościową częścią szkolenia są analizy wypowiedzi do kamery. Oglądamy nagrania video, omawiamy je i porównujemy to, co uczestnik powiedział z tym, co powinien powiedzieć.

Program każdego szkolenia jest dopasowany do indywidualnych potrzeb uczestników.

Dlaczego mam wziąć udział w szkoleniu medialnym? Czy nie wystarczy przeczytać dobrą książkę z poradami?

Poradnik nie wystarczy.

Przygotowanie do wywiadu dla mediów to proces intelektualny, emocjonalny i fizyczny. Nie można tego przećwiczyć na niby. Nie można przeżyć bez fizycznego doświadczenia. Nie można się nauczyć bez wysiłku.

Trzeba stanąć przed prawdziwą kamerą, zobaczyć mikrofon, poczuć ciepło reflektorów i usłyszeć zaczepne pytanie trenera wcielającego się w rolę dociekliwego reportera.

Konkretne i życzliwe uwagi trenera pomagają szybko korygować błędy i zachęcają do wyrobienia dobrych nawyków, na przykład połączenia tego, co mówisz z językiem ciała. Przekaz słowny wzmocniony mową ciała zwiększa wiarygodność, angażuje emocjonalnie, jest lepiej zrozumiany i zapamiętany.

Ile kosztuje szkolenie medialne?

Klienci mają różne potrzeby, budżety i terminy. Nie chcemy, żeby płacili za coś czego nie potrzebują. Nasze oferty zależą od potrzeb, miejsca i terminu szkolenia, jego zakresu i liczby uczestników.

Jednodniowe szkolenie medialne dla jednego uczestnika w firmowej grupie sześcioosobowej kosztuje 675 złotych plus 23% VAT.

Nasz rzecznik prasowy dobrze sobie radzi w rozmowie z jednym reporterem, ale słabo wypada przed większą grupą, na przykład na konferencji prasowej. Co możecie dla nas zrobić?

Oprócz szkolenia medialnego i warsztatu kryzysowego możemy zaproponować szkolenie z wystąpień publicznych. W programie takiego szkolenia jest doskonalenie warsztatu prezentacji i wystąpień publicznych oraz radzenia sobie z pytaniami z sali.

Często na przygotowanie się do wywiadu jest bardzo mało czasu – czasem godzina lub dwie. O czym należy pamiętać przed wywiadem?

Rzeczywiście reporterzy mają mało czasu i zawsze się spieszą.

Oto krótka lista 6 rzeczy, które trzeba przygotować:

1. zwięzła informacja o sobie,

2. trzy kluczowe komunikaty (najważniejsze informacje jakie chcesz przekazać reporterowi),

3. plan odpowiedzi na proste i trudne pytania,

4. konkretne wezwania do działania, które chcesz dodać do swoich odpowiedzi,

5. odpowiednie ubranie i wygodne buty,

6. fryzura i makijaż (dla panów podkład w tonacji cery i matujący puder).

Czy potrzebuję szkolenia medialnego jeżeli nie planuję w najbliższej przyszłości wywiadów dla mediów?

Dziś każda firma jest medialna. Witryny WWW, blogi, profile w mediach społecznościowych umożliwiają komunikację z interesariuszami – poza mediami masowymi.

Szkolenie medialne – ucząc jasności i zwięzłości przekazu – zwiększy skuteczność tej komunikacji i pomoże uniknąć kosztownych błędów.

Poza tym, to, że nie planujesz teraz wywiadu dla mediów nie znaczy, że jakiś reporter nie zadzwoni do Ciebie jutro z prośbą o wypowiedź.

Jak znaleźć dobrego trenera medialnego?

Na początek proponuję wpisać do wyszukiwarki Google hasło "trener+medialny". Warto przeczytać opinie klientów i ocenić zawodowe doświadczenie trenera. Odradzam korzystanie z usług osób, które nigdy nie pracowały w mediach.

Nie zakładaj, że ktoś kto ma doświadczenie w pracy z kamerą nauczy Cię jak udzielać wywiadów dla telewizji. Nie każdy sławny aktor nadaje się na pedagoga do szkoły teatralnej. To samo dotyczy trenerów medialnych. Poszukaj kogoś kto potrafi nauczyć jak rozmawiać z dziennikarzami.

Czy prowadzicie szkolenia medialne tylko w Opolu czy w całej Polsce?

Możemy przeprowadzić szkolenie medialne w dowolnym miejscu na świecie. Prowadzimy też szkolenia w języku angielskim.

Jeśli szukasz trenera medialnego, zapraszam do skorzystania z naszych usług szkoleniowych.

Z przyjemnością odpowiem na każde pytanie. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *