poniedziałek, 3 listopada 2014

Informacje i parainformacje

Rozkład jazdy pociągów nie jest informacją dla mediów. Ale zmiana w rozkładzie jazdy staje się informacją.

Praktycy PR denerwują się kiedy dziennikarze ignorują wysłane im informacje prasowe. Tyle czasu, energii i pieniędzy – bez żadnego odzewu, żadnej wzmianki, żadnego rezonansu w mediach.

Czasem o niepowodzeniu decyduje przypadek – wydarzyło się coś ważnego (wypadek kolejowy?) i wszystkie tematy zeszły na dalszy plan. Najczęściej jednak przyczyna jest inna: informacja prasowa była po prostu nudna.

W mediach masowych informacją jest to, co chce przeczytać osoba z podstawowym wykształceniem. I tylko wtedy kiedy to przeczyta.

Oto kilka przykładów parainformacji:

1. Coś o czym poinformowały inne media.

2. Coś co nie interesuje czytelników, słuchaczy lub widzów.

3. Drobna zmiana w produkcie lub usłudze.

4. Zmiana kadrowa na stanowisku niskiego lub średniego szczebla.

5. Powstanie małej firmy w starej branży.

Oto przykłady prawdziwych informacji:

1. Raport przekonująco podważający ogólną wiedzę.

2. Informacja mocno osadzona w lokalnym środowisku (dotyczy mediów lokalnych).

3. Coś co odnosi się do ważnego wydarzenia.

4. Pierwszy.

5. Największy.

6. Kontrowersyjna wypowiedź autorytetu.

7. Rewelacyjne zdjęcie.

Przed wysłaniem następnej informacji spójrz na nią jak reporter: czy naprawdę jest ciekawa?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *