sobota, 14 października 2017

Czy telewizja jeszcze jest ważna?

Krajobraz mediów informacyjnych bardzo się zmienił przez ostatnie dwie dekady.

Największą nowości było pojawienie się całodobowych programów informacyjnych, na przykład TVN24. Dynamicznie rozwijają się media społecznościowe, serwisy internetowe i blogi.

Wszystko to wpływa na sposób wyboru i korzystania z informacyjnych mediów lokalnych, regionalnych, krajowych i zagranicznych – ogólnych i specjalistycznych.

Obserwacja zmian w mediach skłania do pytania czy tradycyjna telewizja nadal jest ważna. Odpowiedź: Oczywiście, że tak.

Główne programy informacyjne są nadal podstawowym źródłem informacji. Wieczorne wydania "Wiadomości", "Faktów" i "Wydarzeń" mają największą oglądalność. Codziennie ogląda je kilka milionów widzów. Dla wielu są jedynym źródłem informacji o tym, co się dzieje w Polsce i na świecie.

Jedną z największych bolączek mediów informacyjnych jest ostatnio zalew fałszywych informacji, tematów, artykułów i memów oraz tendencyjny dobór informacji i komentarzy na wielu portalach internetowych.

Ludzie zawsze woleli czytać informacje zgodne z ich poglądami (to takie miłe i poprawiające samoocenę), ale są też tacy (to mniejszość), którzy z ciekawości chcą poznać także z innych źródeł inne oceny tych samych wydarzeń. Na przykład mój znajomy słucha Radia Maryja i TOK FM. Mówi, że robi to dla "higieny umysłu".

Młodsza generacja (w wieku 18-25 lat) zaspokaja głód informacji na Twitterze i Facebooku. Wolny czas spędza na Instagramie i Snapczacie. Media informacyjne muszą się dostosować do tych upodobań jeśli nie chcą stracić kontaktu z tą grupą.

Wszystko to pokazuje, że nadal warto korzystać z okazji do wystąpień w mediach tradycyjnych, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i wzmocnić pozycję eksperta.

Telewizja się liczy, ale w telewizji najbardziej liczą się programy informacyjne. Każdy występ w mediach musi być nie tylko dobrze przemyślany, przygotowany i przećwiczony, ale także skoordynowany z innymi kanałami komunikacji, na przykład warto umieścić link do wypowiedzi lub wywiadu na firmowych profilach w mediach społecznościowych.

Przygotowanie do wywiadu w mediach informacyjnych jest tak samo ważne jak przygotowanie do ważnego spotkania biznesowego.

Zbierz informacje o reporterze, jego zainteresowaniach, stylu pracy i metodzie zadawania pytań. Opracuj trzy kluczowe komunikaty. Przećwicz odpowiedzi na najtrudniejsze pytania. Przygotuj informacje o najnowszych trendach i wydarzeniach w Twojej branży. Idź na wywiad wiedząc co chcesz powiedzieć i osiągnąć.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu się do wywiadu dla mediów, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *