wtorek, 3 listopada 2015

Nie zaczynaj tak prezentacji

"Przepraszam, ale jestem dzisiaj trochę przeziębiona i nikt nie mógł mnie zastąpić."

Nawet jeśli to prawda, to nie jest najlepszy początek prezentacji.

Pierwsze zdanie prezentacji lub wystąpienia publicznego to jedyna chwila kiedy wszyscy słuchają prelegenta. Później bywa różnie...

Dobry mówca potrafi zachęcić do słuchania od samego początku.

Poprosiłem znajomych prelegentów i trenerów medialnych o przykłady najgorszych zdań rozpoczynających prezentacje i wystąpienia publiczne. Niektóre są zabawne, inne irytujące, jeszcze inne po prostu nudne.

Rzuć okiem na tę listę przygotowując swoje następne wystąpienie.

1. "Dziękuję za wspaniałe wprowadzenie. Mam nadzieję, że stanę na wysokości zdania."

2. "To mój debiut w roli prelegenta. Może nie będzie tak źle!"

3. "Nie miałem dużo czasu na przygotowanie..."

4. "Jeśli państwo czegoś nie zrozumieją, proszę o e-mail i prześlę więcej informacji."

5. "Wiem, że temat nie jest zbyt ciekawy..."

6. "Nie spałem dobrze i trudno mi się dzisiaj skupić."

7. "Zdaję sobie sprawę, że nie jestem najlepszym mówcą, więc..."

8. "Ile mam czasu?"

9. "Dziękuję za zaproszenie. To dla mnie wyjątkowy zaszczyt."

10. "Czy jest na sali ktoś kto wie więcej na ten temat?"

11. "Każdy mnie dobrze zna i wie czym się zajmuję..."

12. "Nie powiem nic oryginalnego, bo temat jest nudny."

13. "Ponieważ wszyscy znamy temat, może od razu przejdziemy do pytań."

14. "Wiem, że mój przedmówca jest sto razy lepszym prelegentem ode mnie."

15. "Przepraszam, ale zostawiłem notatki w samochodzie."

Konkluzja

Dobre wprowadzenie zachęca do słuchania i buduje wiarygodność prelegenta.

Przygotowując następne wystąpienie przemyśl dokładnie swoje pierwsze słowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *