wtorek, 21 lipca 2015

Wywiad dla mediów kiedy firmie się nie wiedzie

Najważniejszym celem we wszystkich kontaktach z mediami – bez względu na temat – jest skupienie się na pozytywnych przekazach. Nie jest to łatwe kiedy firmie się nie wiedzie, na przykład kiedy przechodzi trudności finansowe.

Zwykle jednak nie ma wyboru. Nie można, na przykład z powodu spadku sprzedaży, unikać rozmowy z dziennikarzem. Także w takiej sytuacji trzeba poszukać pozytywnego przekazu.

W takich okolicznościach warto rozważyć dwie kwestie.

Po pierwsze, oddziel temat, który interesuje dziennikarza, od ogólnej sytuacji firmy. Na przykład, "Skoncentrujmy się na tej konkretnej sprawie, bo to w tej chwili najbardziej interesuje czytelników/słuchaczy/widzów. Naszym priorytetem jest..."

Po drugie, jeśli reporter zapyta o złą kondycję finansową firmy, odpowiedz krótko i jak najbardziej pozytywnie: "Tak. Mamy jasny plan działania. Jeszcze za wcześnie na efekty, ale niebawem będziemy mieli dobre wiadomości."

Dziennikarz może próbować połączyć temat wywiadu z ogólną sytuacją firmy. Także w tym przypadku trzymaj się głównego przesłania. Nie bój się powtarzać swojej odpowiedzi skoro dziennikarz powtarza pytanie.

Unikaj mieszania tematów, tworzenia ponurej wizji tego, co dzieje się w firmie i pogarszania sytuacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *