środa, 20 kwietnia 2016

DLACZEGO w mediach jest ważne

Zapytaj dowolną firmę, instytucję lub organizację co robi i jakie ma priorytety. Nikt nie będzie miał najmniejszego kłopotu z odpowiedzią.

Zapytaj dowolnego pracownika czym się zajmuje i zawsze usłyszysz odpowiedź.

Wszyscy potrafimy pięknie opowiadać o tym, co robimy. Ale o wiele ważniejsze jest wyjaśnienie DLACZEGO to robimy.

1. Dlaczego robimy to, co robimy?

2. Dlaczego to jest ważne?

3. Dlaczego kogoś to ma interesować?

4. Dlaczego ktoś ma o tym komuś powiedzieć?

Na przykład Pressence Public Relations oferuje strategiczną komunikację (CO robi) wykorzystując relacje z mediami, komunikację z pracownikami, komunikację kryzysową i nowe media (JAK to robi).

DLACZEGO? Sięgnijmy teraz głębiej. Dlaczego to robi? Dlaczego ma klientów? Dlaczego odnosi sukcesy?

Każda redakcja otrzymuje codziennie mnóstwo informacji prasowych. W każdej jest jakaś ważna wiadomość. To jest właśnie odpowiedź na pytanie CO.

Odpowiedź na pytanie DLACZEGO zwiększa wartość medialną informacji prasowej. Dlaczego reporter ma ją przeczytać? Dlaczego jest ważniejsza od tego, co pisze konkurencja? Dlaczego to, co robimy zmieni życie czytelników, słuchaczy lub widzów?

Powiedzmy, że masz zrobić prezentację. Chcesz przekazać ważne informacje. Przygotowałeś mnóstwo szczegółów. Ale przed przystąpieniem do pracy nad wystąpieniem zastanów się dlaczego publiczność ma Ciebie wysłuchać. Dlaczego to, co powiesz będzie ważne dla Twoich słuchaczy?

Ludzie chcą usłyszeć coś wartościowego – coś co przyda im się w pracy lub domu. Powiedz o tych korzyściach.

Konkluzja

Żyjemy w świecie, w którym codziennie dociera do nas mnóstwo informacji. W mediach wygrywają ci, którzy potrafią wyjaśnić dlaczego ich informacje są ważne i pożyteczne.

Każdy ma coś do powiedzenia, ale nie każdy chce tego wysłuchać. Ci, którzy powiedzą DLACZEGO ich wiadomość jest naprawdę ważna, wygrają z tymi, którzy tego nie zrobią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *