Każdy z nas robi coś, co może zwiększyć jego zawodową popularność – umieszcza komentarze w mediach społecznościowych, prowadzi bloga, uczęszcza na branżowe imprezy, występuje na konferencjach, zabiera głos w publicznych debatach i organizuje firmowe imprezy.
Zainteresowanie sobą mediów, które czytają i oglądają Twoi obecni i potencjalni klienci jest jednym z najlepszych sposobów zaistnienia w świadomości tysięcy lub milionów ludzi i wpływowych liderów opinii.
Nic trudnego, prawda? Niektóre nazwiska nie schodzą z czołówek gazet. Każdy może...
Każdy może, ale nie każdy chce. Niektórzy nie chcą rozgłosu (powody przemilczmy), inni nie dostrzegają korzyści jakie daje medialny rozgłos.
Prawda jest taka, że nie chodzi o byle jaki rozgłos, ale taki, który zaciekawi i przyciągnie właściwych ludzi – klientów lub konsumentów.
Inny powód dlaczego niektórzy unikają kontaktów z mediami wynika z obawy, że nie będą w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania lub zrealizować wszystkich zamówień po publikacji w mediach pozytywnych materiałów. Niektóre firmy naprawdę boją się sukcesu!
Niektórzy zwlekają z wywiadami dla mediów, bo nie wiedzą jak rozmawiać z dziennikarzami.
Nie wiem, do której grupy należysz, ale fakt, że czytasz ten blog świadczy, że szukasz informacji jak się przygotować do skutecznej komunikacji z mediami.
Oto trzy rzeczy na dobry początek:
1. Przygotuj komunikaty, które zainteresują media – pisz i mów ich językiem.
2. Opracuj system, który ułatwi obsługę zwiększonej liczby zapytań i zamówień na towary.
3. Odpowiadaj szybko na pytania dziennikarzy.
Lubimy ludzi, którzy nas podziwiają. Potrzebujemy akceptacji i szczerego uznania. Skoro to takie oczywiste, to nie skąpmy dziennikarzom tego, co lubimy najbardziej. Podziwiajmy, okazujmy uznanie, dziękujmy! Tak się buduje popularność i tworzy pozytywne relacje z mediami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.