piątek, 20 maja 2016

Jestem na Twitterze. I co z tego mam?

Często słyszę pytanie z tytułu. W odpowiedzi zadaję inne: "Czego oczekujesz od użytkowników Twittera?"

Odpowiedź jest zwykle jasna i rzeczowa: "Oczekuję pomocy, praktycznych porad i pożytecznych kontaktów."

No to już wiesz – o to właśnie chodzi w serwisach społecznościowych.

Jeśli wiesz czego potrzebują znajomi i dajesz im to regularnie, to znak, że rozumiesz strategię komunikacji w tych mediach. Krótko mówiąc, oferuj coś wartościowego i nie oczekuj niczego w zamian (na razie).

Doradzaj, mądrze komentuj i pomagaj w kontaktach. Pomysł, żeby zatrzymać całą wiedzę dla siebie do chwili kiedy ktoś zechce za nią zapłacić nie sprawdza się – w mediach społecznościowych najpierw trzeba dać, żeby coś otrzymać.

Oto co jeszcze możesz zyskać dzięki Twitterowi:

1. Poznać najnowsze branżowe trendy.

2. Dowiedzieć się o wydarzeniach branżowych w Twojej okolicy.

3. Poznać problemy i potrzeby potencjalnych klientów.

4. Dowiedzieć się co mówi i planuje konkurencja konkurencja.

5. Zebrać pomysły do artykułów na blogu lub firmowego raportu.

6. Dowiedzieć się o czym rozmawiają potencjalni klienci.

7. Kontaktować się z konsumentami, którzy narzekają na produkty i/lub usługi konkurencji.

8. Rozmawiać z dziennikarzami i liderami opinii.

9. Znaleźć pracę lub pracownika.

10. Zapobiegać kryzysom i zarządzać reputacją online.

Pomagaj, komentuj, wymieniaj kontakty – tego się trzymaj na Twitterze. Będziesz miał z tego więcej niż myślisz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *