Często słyszę pytanie z tytułu. W odpowiedzi zadaję inne: "Czego oczekujesz od użytkowników Twittera?"
Odpowiedź jest zwykle jasna i rzeczowa: "Oczekuję pomocy, praktycznych porad i pożytecznych kontaktów."
No to już wiesz – o to właśnie chodzi w serwisach społecznościowych.
Jeśli wiesz czego potrzebują znajomi i dajesz im to regularnie, to znak, że rozumiesz strategię komunikacji w tych mediach. Krótko mówiąc, oferuj coś wartościowego i nie oczekuj niczego w zamian (na razie).
Doradzaj, mądrze komentuj i pomagaj w kontaktach. Pomysł, żeby zatrzymać całą wiedzę dla siebie do chwili kiedy ktoś zechce za nią zapłacić nie sprawdza się – w mediach społecznościowych najpierw trzeba dać, żeby coś otrzymać.
Oto co jeszcze możesz zyskać dzięki Twitterowi:
1. Poznać najnowsze branżowe trendy.
2. Dowiedzieć się o wydarzeniach branżowych w Twojej okolicy.
3. Poznać problemy i potrzeby potencjalnych klientów.
4. Dowiedzieć się co mówi i planuje konkurencja konkurencja.
5. Zebrać pomysły do artykułów na blogu lub firmowego raportu.
6. Dowiedzieć się o czym rozmawiają potencjalni klienci.
7. Kontaktować się z konsumentami, którzy narzekają na produkty i/lub usługi konkurencji.
8. Rozmawiać z dziennikarzami i liderami opinii.
9. Znaleźć pracę lub pracownika.
10. Zapobiegać kryzysom i zarządzać reputacją online.
Pomagaj, komentuj, wymieniaj kontakty – tego się trzymaj na Twitterze. Będziesz miał z tego więcej niż myślisz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.