Fachowiec, który poprowadzi w Twojej firmie szkolenie medialne nie musi być specjalistą w Twojej branży. Nie musi znać się na medycynie, prawie, handlu międzynarodowym czy kluczach płaskich. Nikt nie jest lepszy od Twoich ekspertów.
Trener medialny zajmuje się tym co, jak, kiedy i gdzie mówić, czyli jak skutecznie komunikować się z interesariuszami – zrozumiale, rzeczowo i przekonująco.
Oczywiście trener medialny powinien wiedzieć co robi firma, ale nie musi znać specyfikacji technicznej najnowszych produktów.
Ekspert medialny nie doradza jak ulepszyć produkt lub usługę. To specjalista, który pomaga budować kluczowe przekazy tak, żeby były zrozumiałe dla tych, na których Ci najbardziej zależy (na przykład konsumenci, dziennikarze, decydenci, liderzy opinii, itp.).
Nie bój się zapytać trenera medialnego co robi, żeby systematycznie podnosić swoje zawodowe kwalifikacje. Na jakiej był ostatnio konferencji? W jakim uczestniczył szkoleniu? Jaką przeczytał książkę? Jaki napisał artykuł? Jakie przeprowadził badanie?
Elita szkoleniowców regularnie pisze artykuły, prowadzi badania i publikuje wyniki.
Jakie pytania pomogą Ci odróżnić prawdziwego fachowca od pozera? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.