Jaki kompleks mają dziennikarze prasowi?
W radiu i telewizji mówi się o tym, co się dzieje. Reporterzy prasowi piszą o tym, co się wydarzyło.
Dlatego reporterzy i redaktorzy prasowi mają słabość do trendów. Pisanie o trendach pozwala im wygrać wyścig z czasem – chwilami nawet go wyprzedzić :-)
Trendy są ciekawe, bo dotyczą tego, co robi wiele ludzi – lub czego już nie robi.
Jeżeli wiesz o nowym trendzie, spróbuj zrobić z tego informację dla mediów. Powiedz jak planujesz go wykorzystać lub jak zamierzasz uniknąć jego niekorzystnych skutków.
Trzy przykłady:
1. Jeśli sprzedajesz lody, opisz jak przez 10 lat zmieniły się upodobania Twoich klientów? Jakie pojawiły się nowe smaki? Skąd rosnąca popularność lodów jogurtowych? Dlaczego masz w ofercie lody dla diabetyków?
2. Jeśli pracujesz dla wyższej uczelni, powiedz o nowych modnych kierunkach. Jak zmieniała się popularność poszczególnych kierunków przez ostatnie lata?
3. Jeśli prowadzisz szkolenia, przedstaw nowe tematy szkoleń w tym roku. Jak nowe technologie zmieniły sposób przekazywania i utrwalania wiedzy? Jak będą wyglądać szkolenia za kilka lat?
Jaki trend wyłonił się ostatnio w Twojej branży i dlaczego warto o tym mówić? Jak możemy go wykorzystać? Czy wiedza o nim pozwoli nam uniknąć jakiegoś zagrożenia?
Spróbuj zamienić nowy trend w informację dla prasy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.