Każdy szef (prezes, dyrektor lub kierownik) potrzebuje szkolenia medialnego. Najczęściej jednak jest zbyt dumny, żeby to potwierdzić.
Stąd w mediach widzimy szefów przewracających oczami, udzielających niejasnych odpowiedzi, grożących reporterowi lub uciekających przed kamerą.
Rozmowa z szefem o potrzebie szkolenia medialnego wymaga taktu, dyplomacji i pomysłowości.
Odwołaj się do profesjonalizmu w komunikacji z mediami. Zapytaj: "Gdyby miał pan okazję powiedzieć kilka słów o swojej firmie milionowej publiczności, czy chciałby pan się do tego starannie przygotować? Jak by pan to zrobił?"
Zapytaj dlaczego uważa, że nie musi przygotować się do wywiadu, który mogą obejrzeć miliony ludzi. Powiedz o natychmiastowych negatywnych skutkach błędu lub braku precyzji. Brak jasnego przekazu lub unikanie odpowiedzi na pytania reportera szkodzi reputacji firmy i jej szefa.
Wytłumacz, że w erze mediów społecznościowych każdy może być reporterem. Informacje są tworzone i przekazywane przez zawodowców i amatorów. Plotki i pogłoski rozchodzą się lotem błyskawicy.
Wszystko co jest opublikowane online zostaje w Internecie bardzo długo i niezwykle trudno to usunąć. Dlatego firma (i jej szef) musi przygotować się do skutecznej komunikacji nie tylko w tradycyjnych mediach, ale także w mediach społecznościowych.
Wykorzystaj obawę szefa przed mediami. Szkolenie medialne uczy jak kontrolować przebieg wywiadu (bez względu na pytania) i zwiększa pewność siebie przed kamerą i mikrofonem. Nie chodzi o perfekcję, ale o to, żeby robić to lepiej niż konkurencja.
Zaproponuj szefowi krótki wywiad nagrany na video z typowymi pytaniami reportera. Pokaż mu to nagranie i powiedz, co zrobił dobrze i co warto poprawić.
Podkreśl, że wiedzę i umiejętności ze szkolenia medialnego szef firmy może także wykorzystać w codziennej pracy – w prezentacjach i wystąpieniach publicznych, na zebraniach z pracownikami, w negocjacjach kontraktów i rozmowach kwalifikacyjnych z kandydatami do pracy.
Aby zmniejszyć opór szefa przed szkoleniem medialnym, zaproś go na krótki warsztat pokazujący korzyści ze szkolenia z udziałem innych osób z kierownictwa firmy. Nawet jeśli nie przyjdzie, pozostali mogą przekonać się dlaczego warto wziąć udział w takim szkoleniu.
Jeśli potem szef usłyszy pozytywne opinie, być może zmieni zdanie kiedy ponownie zaproponujesz szkolenie. Może nawet sam poprosi o indywidualne szkolenie.
Jeśli uważasz, że Twój szef potrzebuje szkolenia medialnego lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.