Wielu praktyków PR zastanawia się jak wygląda poranne kolegium w telewizji. Kto bierze udział, o czym się rozmawia i jak wybiera się tematy do programów informacyjnych.
Jako były dziennikarz i wydawca radiowy i telewizyjny chętnie podzielę się cząstką tej tajemnicy.
W porannym kolegium biorą udział reporterzy, redaktorzy, wydawcy i kierownicy produkcji. Reporterzy przedstawiają wydawcom propozycje tematów. Wydawca odpowiada za treść konkretnego programu. Kierownik produkcji organizuje logistykę i pracę ekip technicznych (od nagrania po emisję programu).
Planowanie polega na zebraniu i zapisaniu w jednym miejscu najważniejszych tematów dnia – na tablicy lub w notatniku wydawcy. Na koniec kolegium wydawca wybiera najlepsze tematy.
Kierownik produkcji ustala harmonogram nagrań (kto, gdzie i z kim pojedzie). Jeśli jest taka potrzeba, zamawia łącze satelitarne do relacji z terenu na żywo.
Dziennikarze w newsroomie zbierają najnowsze informacje i kontaktują się z reporterami w terenie. Prezenterzy rozmawiają na antenie z reporterami.
W mniejszych redakcjach niektóre role są łączone, ale wszędzie potrzebny jest zespół odpowiedzialny za wybór priorytetowych tematów, koordynację zadań i dystrybucję gotowych materiałów reporterskich we wszystkich dziennikach.
Telewizja nie lubi opowieści o tym, co się stało. Telewizja musi to pokazać. Najlepiej na żywo!
W dziennikach telewizyjnych największe wzięcie mają tematy ważne, aktualne i kontrowersyjne. Potrzeba wyrazistych bohaterów, dramatycznych wypowiedzi i sugestywnych zdjęć.
W Pressence Public Relations mamy ekipę reporterską z dużym doświadczeniem w programach informacyjnych. Wiemy czego potrzebuje telewizja i produkujemy materiały zgodnie z dziennikarskimi standardami.
Jeśli jesteś zainteresowany produkcją reporterskiego video, które może wykorzystać telewizja, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.