W Pressence Public Relations klienci często pytają o sens tworzenia i rozwijania relacji z mediami.
Czy warto jeszcze współpracować z tradycyjnymi mediami? Kto dziś czeka cierpliwie na artykuł w gazecie skoro wszystko jest dostępne od razu w Internecie? Czy mając do dyspozycji media społecznościowe dające możliwość bezpośredniej komunikacji z konsumentami warto zawracać sobie głowę pisaniem informacji prasowych?
Tak i nie.
Media cyfrowe i serwisy społecznościowe stworzyły nowe kanały komunikacji, ale nie zamknęły starych. Zmiana polega na tym, że media tradycyjne (telewizja, radio i prasa) są obecnie jednym z wielu rodzajów mediów dającym dostęp do wybranych grup widzów, słuchaczy i czytelników.
Ludzie coraz częściej dowiadują się o ważnym wydarzeniu z mediów społecznościowych, ale kiedy chcą poznać więcej szczegółów sięgają do wiarygodnych serwisów online prowadzonych przez znane media tradycyjne.
To prawda, że na rynku jest mniej gazet niż 5 lat temu, ale te, które się utrzymały mają swoich lojalnych czytelników. Wszystkie mocno inwestują w multimedia i komunikację online. Dlatego do listy tradycyjnych kontaktów medialnych trzeba dodać blogerów, którzy wpływają na decyzje zakupowe.
Firmy same tworzą i publikują coraz więcej własnych treści na blogach i profilach w mediach społecznościowych. Blogerzy często komentują tematy z mediów tradycyjnych. Wywiad w telewizji lub gazecie jest dobrą okazją do opisania tego na swoim blogu lub profilu w mediach społecznościowych.
Oto 4 powody dlaczego dobre relacje z mediami nadal się ważne w PR:
1. Im lepiej znasz reportera lub blogera, tym więcej wiesz co go interesuje i czego potrzebuje.
2. Jest większe prawdopodobieństwo, że reporter przeczyta informację prasową od kogoś kogo zna niż od obcej osoby.
3. Dobre relacje pomagają w sytuacji kryzysowej kiedy liczy się wzajemne zaufanie – reportera do rozmówcy i rozmówcy do reportera.
4. Nigdy nie wiadomo co dodatkowo możesz zyskać dzięki tym relacjom. Propozycję sponsorowania ciekawego wydarzenia? Zaproszenie na prestiżową imprezę? Kontakt z innym reporterem?
Konkluzja
Media tradycyjne i społecznościowe wzajemnie się uzupełniają. Te pierwsze dają informacjom wiarygodność, te drugie są platformą do swobodnej wymiany komentarzy.
Dobre relacje z mediami są korzystne dla obydwu stron. Zyskują klienci agencji PR, którzy rozmawiają z dziennikarzami i blogerami autentycznie zainteresowanymi tym, co robią. Zyskują też ci drudzy dzięki rozmowom z ekspertami dobrze przygotowanymi do wywiadu.
Jeśli chcesz poprawić swoje relacje z mediami lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.