środa, 26 kwietnia 2017

Budżet na szkolenie medialne

Jedno z pierwszych pytań jakie zadają klienci zainteresowani szkoleniem medialnym dotyczy budżetu. Jedni pytają wprost, inni robią to delikatnie. Bez względu na potrzeby, termin i miejsce szkolenia wszyscy pytają o kasę.

Doskonale to rozumiem. Jeśli kogoś nie stać na szkolenie, dlaczego ma sobie robić apetyt na darmo?

Honorarium trenera medialnego zależy od kilku czynników. Na przykład:

1. Ile ma doświadczenia w prowadzeniu szkoleń medialnych?

2. Jaką ma reputację jako trener medialny?

3. Jakie materiały oferuje na szkoleniu?

4. Jak długo można się z nim kontaktować po szkoleniu i pytać o tematy ze szkolenia?

5. Czy prowadzi blog, na którym dzieli się wiedzą o komunikacji z mediami?

6. Czy ma kodeks etyczny swoich szkoleń i warsztatów?

Pytań jest wiele, ale kwestia budżetu wydaje się być kluczowa. Jaka jest właściwa odpowiedź? Mogę mówić tylko w swoim imieniu. Staram się być maksymalnie transparentny i cierpliwie tłumaczę jakie czynniki decydują o cenie szkolenia medialnego:

1. Jaki problem ma rozwiązać szkolenie medialne? Chodzi o przygotowanie do trudnego wywiadu? Pomoc w przygotowaniu wystąpienia publicznego? Zeznanie przed sejmową komisją śledczą? Szkolenie medialne nie rozwiązuje wszystkich problemów.

2. Jak skomplikowany jest problem? Trudne sprawy wymagają od trenera dłuższego przygotowania.

3. Ile osób weźmie w szkoleniu? Kadra kierownicza najlepiej czuje się w małej grupie (3-4 osoby). Grupa licząca ponad 6 osób staje się mniej efektywna.

4. Jakie doświadczenie w komunikacji z mediami ma grupa szkoleniowa? Mam zaczynać od podstaw czy od razu przejść do bardziej zaawansowanych ćwiczeń?

To tylko przykładowe pytania pokazujące co wpływa na cenę szkolenia.

Niektórzy trenerzy stosują jedną stawkę za dzień szkolenia. To nie mój styl. Prowadzę szkolenia ponad 15 lat i wiem, że to nie jest uczciwe podejście do klientów, choć przyznaję, że wygodne dla trenerów.

Są trenerzy, którzy stosują stawkę godzinową (honorarium to liczba godzin razy stawka za godzinę). Ja traktuję szkolenie medialne jak projekt i tak je wyceniam. Klient wie ile płaci a ja wiem ile zarobię. Jasna sprawa dla obydwu stron.

O co chciałbyś zapytać przed szkoleniem medialnym? Napisz o tym w komentarzu lub zadzwoń. Nasz telefon: 77 441 40 14.

PS. Zobacz też "Jak wybrać trenera medialnego".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *