sobota, 23 września 2017

Media kochają zdjęcia i dobrze im z tym

Zdjęcie kiedyś mówiło więcej niż tysiąc słów. Dzisiaj – w kulturze dynamicznych obrazów – sugestywne zdjęcia często zastępują słowa. Nasze mózgi przetwarzają obrazy 60 tysięcy razy szybciej niż tekst.

Bez ciekawego zdjęcia trudno zwrócić na siebie uwagę mediów. Możesz sobie wyobrazić gazetę bez zdjęć? Kto by ją kupił?

Czytelnicy gazety najpierw widzą zdjęcie. Potem tytuł. Jeśli te dwa elementy ich zaciekawią, zaczynają czytać artykuł. Jeżeli zdjęcie jest nudne, raczej nie zainteresują się artykułem.

Unikatowe zdjęcie może pomóc wypromować produkt, usługę lub pomysł. Wszystko zaczyna się od odpowiedzi kto ma zobaczyć to zdjęcie – kto ma je zobaczyć w redakcji (który dziennikarz) i kto ma na nie zwrócić uwagę w gazecie (którzy klienci).

Jeśli głównym celem jest publikacja w krajowym dzienniku lub prestiżowym czasopiśmie, zatrudnij fotografa z najwyższej półki – najlepiej kogoś z doświadczeniem w reporterskiej fotografii prasowej. Zaufaj jego intuicji i inwencji.

Media potrzebują mocnych obrazów, które przyciągną uwagę mających mało czasu i szybko się nudzących czytelników. Wykorzystują tylko zdjęcia, które pokazują COŚ wyjątkowego. Dlatego dokładnie zastanów się co może zaciekawić media i omów to z fotografem.

W komunikacji marketingowej dominują przekazy wizualne. Większość specjalistów PR uważa się za dobrych fotografów. W każdym dobrym smartfonie jest aparat do robienia zdjęć wysokiej jakości.

Na Instagramie – jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych – każdego dnia jest publikowanych 80 milionów zdjęć. Osiemdziesiąt milionów. Możesz to sobie wyobrazić?

Zalew zdjęć w mediach społecznościowych podniósł poprzeczkę dla specjalistów i agencji PR i zwiększył popyt na dobrze skomponowane zdjęcia najwyższej jakości. Większy popyt to okazja dla kreatywnych i odważnych agencji PR, których fotografowie potrafią streścić w jednym obrazie sedno przekazu o produkcie, usłudze lub pomyśle.

Krajowe dzienniki i media konsumenckie nie lubią publikować zdjęć jednoznacznie kojarzonych z konkretną marką. Nie chcą robić darmowej reklamy. Dlatego dobre zdjęcie powinno przekazać prawdę o marce bez pokazywania logo.

Przygotuj dla mediów wszechstronny zestaw zdjęć – portrety, panoramy, zbliżenia i zdjęcia produktu z krótkimi opisami. Im większy dasz wybór dziennikarzowi, tym większa szansa na sukces.

Dobre agencje PR mają własne newsroomy online, z których można pobrać zdjęcia w kilku formatach i rozdzielczości o dowolnej porze dnia i nocy.

Warto pamiętać, że zdjęcie jest tylko jednym z elementów zestawu dla mediów obok tekstu informacji prasowej, interesującej wypowiedzi rzecznika prasowego i ewentualnie nagrania wideo.

Konkluzja

W ogromnym tłoku przekazów medialnych niezmiernie trudno jest zwrócić na siebie uwagę i dotrzeć z przekazem do swoich klientów. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak wykorzystać zdjęcie do promocji swojej marki, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *