niedziela, 24 stycznia 2016

Czy reporter wie, że masz za sobą szkolenie medialne?

"Jakie będzie pierwsze pytanie?"

Tak właśnie niektórzy trenerzy medialni radzą rozpocząć rozmowę z reporterem przed wywiadem na żywo.

Wywiad, w którym pytania są ciekawsze od odpowiedzi nie jest ciekawy :-)

Szkolenie medialne na pewno pomaga lepiej odpowiadać na pytania i skutecznie komunikować się z opinią publiczną. Często jednak wiedza, że rozmówca jest po takim szkoleniu irytuje reportera.

Po pierwsze, wielu reporterów do ostatniej chwili czeka z decyzją jak rozpoczną wywiad. Nie lubią kiedy ktoś ich o to pyta za wcześnie. Po drugie, traktują to jako formę wywierania presji ("Chcę teraz wiedzieć!"). Po trzecie, czasem muszą ugryźć się w język, żeby nie powiedzieć: "Mam tu cwaniaka po szkoleniu medialnym, tak? No to zobaczymy!"

Dlatego proponuję rozpocząć spotkanie od łagodniejszej prośby, na przykład "Od czego zaczniemy?" W ten sposób bez nadmiernego ryzyka dowiesz się jakie informacje zainteresują reportera w pierwszej kolejności.

Czy reporter chce wiedzieć, że przeszedłeś szkolenie medialne? Oczywiście, że tak. Reporterzy chcą przecież wiedzieć wszystko :-)

Chcą wiedzieć nawet więcej. Na przykład czy uczono Cię jak unikać odpowiedzi na trudne pytania i jak wykorzystać wywiad do inteligentnej autoreklamy.

W dobrym szkoleniu medialnym najważniejsze jest jednak to, żeby nauczyć się mówić ciekawie i z entuzjazmem i pokazać w mediach to, co w Tobie najlepsze – bez naśladowania kogokolwiek.

Wywiad dla mediów to specyficzna transakcja handlowa, w której rozmówca chce osiągnąć swoje cele biznesowe, a reporter chce mieć ciekawy temat. Dlatego trzeba odpowiedzieć na każde pytanie, nawet to najtrudniejsze. Bo właśnie te najtrudniejsze pytania umożliwiają wykazanie się klasą, inteligencją, wiedzą i doświadczeniem.

Większość reporterów lubi robić wywiady z ludźmi po dobrym szkoleniu medialnym, bo w takich wywiadach odpowiedzi są ciekawsze od pytań :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *