czwartek, 15 stycznia 2015

W wywiadzie telewizyjnym liczy się każde słowo

Jakie jest Twoje przesłanie medialne? Co byś powiedział dziennikarzowi gdyby zadzwonił za kwadrans?

Innymi słowy – jaką najważniejszą informację o swojej firmie chciałbyś dziś przekazać klientom?

Możesz to teraz powiedzieć w 9 sekund? Tyle trwa średnio wypowiedź do kamery w telewizyjnym serwisie. Dlatego każde słowo jest ważne.

Mówisz, że to niemożliwe? Nie dla tych, którzy ćwiczą.

Jak większość umiejętności także udzielanie wywiadów dla mediów można opanować dzięki systematycznemu treningowi.

Jednym z większych wyzwań w czasie wywiadu jest nauczenie się krótkiego i obrazowego przedstawiania myśli. Możesz oczywiście narzekać, że kilka sekund to za krótko, żeby powiedzieć coś sensownego, ale to nie zmieni medium.

Większość dzienników telewizyjnych trwa 30 minut. Odejmij czas na reklamy, prognozę pogody i sport. Jak widzisz, reporterzy nie mają dużo minut na informacje dnia. Rządzi skrót i obraz.

Ma być krótko, jasno i przekonująco – taka jest specyfika telewizji informacyjnej. Ten kto się nie dostosuje wypada z gry.

Powiedzmy, że masz szczęście i reporter telewizyjny umówił się z Tobą na wywiad. Masz szansę przekazać swój kluczowy komunikat jednocześnie tysiącom – a może nawet milionom – widzów.

Reporter (czasem może to być operator kamery) zada kilka pytań na interesujący go temat. Liczy na Twoją fachową wiedzę – nie interesują go Twoi klienci. Dla Ciebie to oni są najważniejsi – do nich mówisz.

Musisz przedstawić swój punkt widzenia jasno i zwięźle w maksimum 9 sekund.

Postaraj się, żeby każde słowo miało swoją wagę. A to wymaga ćwiczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *