Media chcą pisać o Twojej firmie i o tym co w niej nowego. Problem polega na tym, że nie mogą pisać o wszystkim – musisz pomóc wybrać ciekawy temat i zebrać informacje.
Jeśli zależy Ci na pożytecznych kontaktach z mediami, musisz wiedzieć, że:
1. nie wszystko co dzieje się w Twojej firmie jest ciekawe dla mediów.
2. media są filtrem, nie wrogiem.
3. cele Twojej firmy i dobre dziennikarstwo zwykle są nie do pogodzenia.
4. dziennikarze często są przepracowani, sfrustrowani i nisko opłacani.
5. musisz im w czymś pomóc zanim poprosisz o napisanie artykułu o Twojej firmie.
6. informacja prasowa musi mieć atrakcyjny tytuł.
7. dziennikarze nie lubią kiedy dzwonisz do nich tuż przed oddaniem artykułu do druku.
8. multimedia (zdjęcia, video, podcasty) pomagają zrozumieć i zapamiętać treść przekazu.
9. branżowy żargon zniechęca czytelników (reporterów także).
10. reporterzy chętnie udzielają się w mediach społecznościowych.
11. blogerzy nie są dziennikarzami – chyba, że mówimy o blogujących dziennikarzach.
12. dziennikarze są w siódmym niebie kiedy umieszczasz na ich blogach mądre komentarze i przekazujesz ich teksty innym użytkownikom online.
13. obywatele nie są fotoreporterami tylko dlatego, że opublikowali własne zdjęcia na Facebooku lub Twitterze.
14. dziennikarze czasem zachowują się jak stado baranów.
15. trudnych i agresywnych pytań w wywiadach nie należy kojarzyć z personalnymi atakami.
16. dziennikarze też popełniają błędy.
17. są dni w tygodniu lub okresy w roku (weekendy, święta, letnie wakacje) kiedy pojawia się większe zapotrzebowanie na banalne tematy.
18. skuteczny przekaz w sytuacji kryzysowej jest jasny, rzeczowy i szybki.
19. wszelkie manipulacje i niedomówienia niszczą reputację.
20. nigdy nie zaszkodzi powiedzieć w wywiadzie jedno słowo za mało i jedno dziękuję za dużo.
Jeśli potrzebujesz szkolenia medialnego lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.