sobota, 6 grudnia 2014

Reporterzy są rozkojarzeni

Klienci naszych szkoleń medialnych stale pytają: "Dlaczego muszę często powtarzać w wywiadzie telefonicznym trzy kluczowe komunikaty? Nie wystarczy zrobić to raz lub dwa?"

Nie, to nie wystarczy!

Kiedy reporter rozmawia z Tobą przez telefon, jednocześnie robi milion innych rzeczy. Odpisuje na e-maile, przegląda Internet, ogląda TVN 24, słucha poleceń zdenerwowanego wydawcy i – oczywiście – próbuje zapisać co mówisz.

Aha, zapomniałem, że czeka jeszcze na telefon od Leszka Balcerowicza. Jeśli zadzwoni, na pewno przerwie wywiad.

Krótko mówiąc, reporter jest rozkojarzony. Prawdopodobnie nie zanotuje wszystkiego dokładnie za pierwszym razem.

Wracaj w wywiadzie telefonicznym do kluczowych komunikatów. Nie powtarzaj ich jak katarynka. Używaj trochę innych wyrazów, przykładów, porównań i zmieniać kolejność.

Większość reporterów tego nie zauważy. A ci, którzy to dostrzegą, będą wdzięczni za powtórzenie tego, co najważniejsze.

Nie wstydź się, że wiesz, co chcesz powiedzieć w wywiadzie i trzymaj się kluczowego przesłania. Nie możesz oczywiście lekceważyć pytań dziennikarza – odpowiadaj zwięźle i szybko przechodź do głównego przesłania.

Jeśli tak postąpisz, możesz mieć pewność, że dziennikarz wykorzysta w artykule te informacje, na których Ci najbardziej zależy.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu się do wywiadu dla mediów, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *