wtorek, 14 kwietnia 2015

Niepotrzebnie to powiedziałem...

Nie wiem czy masz w zwyczaju poprawiać teksty swoich wystąpień, ale ja robię to regularnie.

Czasem moje prezentacje nagrywa operator, czasem sam obsługuję kamerę umieszczoną na statywie, czasem dostaję nagranie od organizatora imprezy.

Analizując swoje wystąpienie zastanawiam się co poprawić następnym razem. Na przykład szukam wyrażeń, których niepotrzebnie użyłem i obiecuję sobie solennie, że już nikt ich ode mnie nie usłyszy.

Oto kilka zwrotów, których nie lubię w wystąpieniach publicznych:

1. Osobiście uważam, że...

2. Z całym szacunkiem...

3. Głęboko wierzę, że...

4. Chciałbym być z państwem szczery...

5. Postaram się to wyjaśnić w następujący sposób...

6. Jak wszyscy wiemy...

7. Nikt nie zaprzeczy, że...

8. Absolutnie...

9. Koniec końców...

10. Na koniec zostawiłem najciekawszą informację...

Żadnego z tych wyrażeń nie wymyśliłem – wszystkie słyszałem wiele razy w czasie konferencji, prezentacji i wystąpień publicznych.

Jeśli przyłapiesz mnie na użyciu zwrotu z tej listy, możesz mi głośno przerwać. Ja postąpię wobec Ciebie tak samo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *