Prowadzę szkolenia medialne ponad 15 lat i wiem jak trudno czasem namówić najważniejsze osoby w firmie na szkolenie medialne.
"Szkolenie medialne? Po co? W zeszłym tygodniu miałem prezentację na konferencji branżowej. Wszyscy bili brawo! Z wywiadem dla mediów nie będzie najmniejszych problemów. Szkoda czasu na szkolenie!" – mówi pewny siebie szef firmy.
Kiedy tego słuchasz przypominasz sobie tamtą prezentację (63 slajdy i 24 tabelki) wyglądającą jak wypadek w fabryce spaghetti. Nie widziałem jej, ale wiem co myślisz.
Wywiady dla mediów wymagają nowych umiejętności. Wypowiedź w mediach trwa czasem jedynie kilkanaście sekund – tyle jest czasu na skuteczną komunikację z interesariuszami, klientami i analitykami. To wymaga starannego przygotowania.
Proponujemy zmianę myślenia o szkoleniach medialnych:
1. Złe myślenie: "Nie potrzebuję szkolenia."
Lepsze myślenie: "Co zyskam dzięki szkoleniu medialnemu? Ile zyska moja firma?"
2. Złe myślenie: "Dobrze sobie radzę w wywiadach dla mediów."
Lepsze myślenie: "Naprawdę? Jak wypadam w porównaniu z konkurencją?"
3. Złe myślenie: "Szkolenia medialne są nudne."
Lepsze myślenie: "Dlaczego inni biorą w nich udział?"
4. Złe myślenie: "Nie nadaję się do wywiadów w mediach."
Lepsze myślenie: "Teraz robię za dużo błędów, ale chcę być lepszy w komunikacji z mediami."
Jak namówić szefa na szkolenie medialne?
Nasza metoda jest prosta. Przeprowadzamy szkoleniowy wywiad z niechętnym lub nadmiernie pewnym siebie prezesem i w krótkim podsumowaniu wyjaśniamy co można było zrobić lepiej.
Jaki jest najczęstszy błąd w takich wywiadach?
Zbyt długie odpowiedzi bez przekonujących przykładów.
Po takim praktycznym teście większość szefów zgadza się na szkolenie.
Skuteczne szkolenie medialne uczy m.in. jak:
1. przygotować zwięzłe i przekonujące przekazy,
2. mówić jasno, krótko i ciekawie,
3. wykorzystać mowę ciała (ton głosu, gestykulacja, kontakt wzrokowy, itp.)
4. odpowiadać na "trudne" pytania reporterów,
5. unikać pułapek prawa prasowego,
6. chronić reputację marki w sytuacji kryzysowej,
7. zwiększyć liczbę pozytywnych materiałów o firmie w mediach.
Jeśli masz szefa, który uparcie nie zgadza się na szkolenie medialne i/lub w wywiadach dla mediów nie wypada dobrze i winę za swoje błędy zrzuca na Ciebie, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Potrafimy przekonać nawet największych sceptyków, że szkolenie medialne może być nie tylko ciekawe i pożyteczne, ale stanowi również znakomitą inwestycję w rozwój firmy.
Przede wszystkim rozmawiać. W nowoczesnych organizacjach i podejście do przywództwa jest teraz zupełnie inne, na https://www.impactinternational.com/pl/service/wzmacnianie-przywodztwa czytałem na ten temat. Działania kierownicze w takim systemie powinny być podejmowane poprzez zaangażowanie w zrozumienie znaczenia, wartości i motywacji oraz dostosowanie ich do stawianego sobie celu. Zachowania powinny być oparte na współpracy.
OdpowiedzUsuń