Zauważyłeś, że słowa umierają? Zastanawiałeś się jak to wpływa na komunikację biznesową? Co zastąpi słowa?
Oczywiście słowa nie znikną całkowicie i nie przestaniemy mówić. Ale coraz większą rolę będą odgrywały obrazy i video.
Obrazy już dzisiaj są bardziej uniwersalnym narzędziem komunikacji na świecie niż język angielski.
Pinterest jest najszybciej rozwijającym się serwisem społecznościowym. Każdy wpis na Facebooku ze zdjęciem wywołuje dwa razy większe zainteresowanie od "czystego" tekstu.
Co minutę na YouTube pojawia się 48 godzin nowych nagrań video. Gdybyś chciał obejrzeć wszystkie opublikowane tylko jednego dnia, potrzebowałbyś na to osiem lat.
Jeśli zajmujesz się komunikacją kryzysową, nie możesz zapominać, że do kluczowych komunikatów trzeba dodawać przekonujące obrazy (zdjęcia, wykresy, ilustracje, itp.).
Zdjęcia, video i infografiki wypierają zwykły tekst na prezentacjach. Na szkoleniach medialnych uczestnicy wolą rysować niż pisać. Trenerzy nie zapisują na flipchartach zwykłych słów – częściej używają graficznych symboli.
Jak dopasowujesz swój styl komunikacji do tych zmian? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.