PR robiony na własną rękę nie zawsze przynosi same korzyści.
Jeśli zrobisz to dobrze, zyskujesz cenną promocję w mediach. Jeżeli się pomylisz, zepsujesz sobie reputację i wizerunek nie tylko wśród dziennikarzy.
Oto 10 kosztownych błędów najczęściej popełnianych przez właścicieli małych i średnich firm w budowaniu relacji z mediami:
1. dzwonienie do niewłaściwego reportera o niewłaściwej porze, na przykład pod koniec dnia lub kiedy kończy artykuł,
2. zbyt powierzchowna wiedza o redakcji, z którą się kontaktujesz lub programie, któremu chcesz zaproponować temat,
3. wysyłanie reporterom materiałów przypominających oferty sprzedaży – zamiast informacji o ciekawych, ważnych i aktualnych tematach,
4. brak umiejętności szybkiego przechodzenia do sedna w rozmowie telefonicznej z reporterem,
5. brak kluczowych przekazów w wywiadzie,
6. brak wytłumaczenia dlaczego proponowany temat zaciekawi czytelników, słuchaczy lub widzów,
7. kontaktowanie się z mediami wyłącznie za pomocą informacji prasowych,
8. przedłużanie w nieskończoność rozmowy z reporterem,
9. unikanie kontaktów z mediami w sytuacji kryzysowej,
10. oczekiwanie zaproszenia na wywiad w zamian za wykupienie reklamy.
Jeśli nie jesteś zadowolony z efektów swojego PR, chętnie pomogę. Mój telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.