wtorek, 12 maja 2015

10 kosztownych błędów w relacjach z mediami

PR robiony na własną rękę nie zawsze przynosi same korzyści.

Jeśli zrobisz to dobrze, zyskujesz cenną promocję w mediach. Jeżeli się pomylisz, zepsujesz sobie reputację i wizerunek nie tylko wśród dziennikarzy.

Oto 10 kosztownych błędów najczęściej popełnianych przez właścicieli małych i średnich firm w budowaniu relacji z mediami:

1. dzwonienie do niewłaściwego reportera o niewłaściwej porze, na przykład pod koniec dnia lub kiedy kończy artykuł,

2. zbyt powierzchowna wiedza o redakcji, z którą się kontaktujesz lub programie, któremu chcesz zaproponować temat,

3. wysyłanie reporterom materiałów przypominających oferty sprzedaży – zamiast informacji o ciekawych, ważnych i aktualnych tematach,

4. brak umiejętności szybkiego przechodzenia do sedna w rozmowie telefonicznej z reporterem,

5. brak kluczowych przekazów w wywiadzie,

6. brak wytłumaczenia dlaczego proponowany temat zaciekawi czytelników, słuchaczy lub widzów,

7. kontaktowanie się z mediami wyłącznie za pomocą informacji prasowych,

8. przedłużanie w nieskończoność rozmowy z reporterem,

9. unikanie kontaktów z mediami w sytuacji kryzysowej,

10. oczekiwanie zaproszenia na wywiad w zamian za wykupienie reklamy.

Jeśli nie jesteś zadowolony z efektów swojego PR, chętnie pomogę. Mój telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *