wtorek, 25 sierpnia 2015

Zadzwoń teraz do reportera

Wiem, że dziennikarze, redaktorzy i wydawcy są bardzo zajęci. Szanuję ich czas i zawsze staram się pomóc (licząc naturalnie na życzliwą wzmiankę o moich klientach).

Poczta elektroniczna w kontaktach z mediami jest tania i szybka, ale jeśli mówimy o skuteczności, wolę telefoniczną rozmowę z reporterem.

Oczywiście, dzwonię do dziennikarza po sprawdzeniu czy może go zainteresować proponowany temat.

Oto trzy powody dlaczego wybieram kontakt telefoniczny:

1. Rozmowy przez telefon sprzyjają wymianie informacji i opinii.

Indywidualny kontakt z reporterem pomaga lepiej zrozumieć jego pracę, potrzeby i zainteresowania. Być może podobnie jak Ty uwielbia psy i na wakacje też jeździ na Mazury – przyjazna konwersacja buduje nić sympatii i rozwija relacje. Może następnym razem dziennikarz sam do Ciebie zadzwoni w poszukiwaniu ciekawego tematu lub rozmówcy.

2. Otrzymuję szybką odpowiedź... na tak lub nie.

Klienci chcą wiedzieć czy dziennikarz o nich napisze. W rozmowie telefonicznej możesz zebrać więcej pożytecznych informacji. Redaktor krótko wyjaśni co mu się nie podoba – być może pracuje nad innym pilnym i ważnym tematem lub niedawno pisał o podobnej sprawie.

3. Kontakt telefoniczny ułatwia szybkie zaproponowanie innych tematów.

Przed telefonem do reportera zapisuję w punktach na kartce kilka tematów rezerwowych. Jeśli redaktor nie jest zainteresowany pierwszą propozycją, mogę od razu przedstawić inny pomysł.

Jak najczęściej kontaktujesz się z reporterami? Wolisz telefon czy e-mail? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *