środa, 9 grudnia 2015

7 medialnych mitów

Media to nasze dodatkowe oczy i uszy. Dzięki nim widzimy i słyszymy więcej.

Potoczna wiedza o mediach i dziennikarzach jednak nie zawsze jest zgodna z prawdą.

Oto 7 popularnych medialnych mitów i wyjaśnienia dlaczego są fałszywe.

1. Im więcej informacji prasowych wyślę mediom, tym częściej będą o mnie mówić.

Taka praktyka prowadzi do marnowania mnóstwa pieniędzy na PR. Liczy się jakość informacji, nie liczba. Informacje powinny być przygotowane dla konkretnego adresata, nie dla masowego odbiorcy.

Właściwie nic się nie stanie jeżeli w ogóle zrezygnujesz z wysyłki informacji prasowych. Skup się na budowaniu reputacji eksperta w swojej dziedzinie i dziennikarze sami będą do Ciebie dzwonić.

2. Mogę liczyć na przychylne relacje w mediach jeżeli zorganizuję konferencję prasową w luksusowym miejscu.

Jeżeli nie pracujesz dla globalnej marki przygotowującej premierę rewelacyjnego produktu (a i wtedy dokładnie rozważ wszystkie za i przeciw), nawet nie myśl o konferencji prasowej w jakimkolwiek miejscu. Nikt na nią nie przyjdzie.

Pomyśl o tańszych i prostszych sposobach promocji swoich produktów i/lub usług, na przykład przez bezpośrednie kontakty z zaprzyjaźnionymi dziennikarzami.

3. Musi o mnie napisać krajowa gazeta lub muszę wystąpić w popularnym programie.

Poszukaj mediów, z których korzystają Twoi klienci – obecni i ci, których chcesz zdobyć. Czasem wystarczy wywiad w lokalnym radio lub artykuł w branżowym czasopiśmie.

Nie chodzi o sporadyczne wzmianki, ale stałą obecność w mediach cenionych przez Twoich klientów.

4. Dziennikarze rozmawiają tylko z ludźmi, których dobrze znają.

Dobre relacje z dziennikarzami pomagają budować reputację wiarygodnego eksperta, ale jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, to kogo znasz nie ma żadnego znaczenia.

To, że dziennikarz Cię lubi ważne jest tylko kiedy pijecie kawę. Po wyjściu z kawiarni liczy się wyłącznie ciekawy temat.

5. Reporter napisał o nas, ale pominął informację o nowym produkcie – napiszę skargę do redaktora naczelnego.

Skontaktuj się po publikacji z reporterem, ale nie zakładaj z góry, że to jego wina. Ostateczną decyzję o treści artykułu zawsze podejmuje redaktor wydania. Nie ma o co kruszyć kopii jeśli wszystkie informacje są prawdziwe. Potraktuj to jako lekcję, z której trzeba wyciągnąć wnioski.

6. Dziennikarze chcą mi zaszkodzić.

Reporterzy rzadko kierują się chęcią zemsty – szukają po prostu tematów, które zaciekawią czytelników, słuchaczy lub widzów. To nie znaczy, że nie są dociekliwi czy nieustępliwi, ale nie mają złych intencji.

7. Współpraca z freelancerami się nie opłaca – zbyt często zmieniają redakcje.

Freelancerzy są ambitni, doświadczeni, kreatywni i mają dużo kontaktów w różnych mediach. Właśnie dlatego należy dbać o trwałe i dobre relacje z nimi.

Jakie znasz medialne mity? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *