sobota, 24 stycznia 2015

Ostatnim razem mówił pan, że...

Jesteś w studio telewizyjnym i czujesz się gotowy do odpowiedzi na wszystkie pytania – także te trudne.

Dziennikarz jednak rozpoczyna wywiad inaczej niż się spodziewałeś: "Zacznijmy rozmowę od przypomnienia co dwa lata temu nasz dzisiejszy gość powiedział na ten sam temat".

Czujesz jak serce zaczyna bić mocniej, oczami szukasz drzwi, bo nie pomyślałeś o tym, żeby sprawdzić swoje archiwalne wypowiedzi. Niedobrze. To nie powinno się zdarzyć.

Przygotowując się do wywiadu powinieneś dokładnie sprawdzić wszystkie publiczne wypowiedzi z ostatnich kilku lat – swoje i innych osób.

Media mają archiwa online, ale tylko na własny użytek. Każda organizacja powinna prowadzić własne archiwum wypowiedzi dla mediów.

Zawsze kiedy ktoś wypowiada się w imieniu firmy lub jest cytowany przez media, trzeba to odnotować w archiwum. Jeśli robi się to na bieżąco, nie zabiera to dużo czasu.

Korzyści z prowadzenia archiwum są podwójne: 1. pomoc w lepszym przygotowaniu się do wywiadu i 2. oszczędność czasu związana z tym, że nie trzeba za każdym razem od nowa przygotowywać wypowiedzi.

Jeśli przeglądając archiwalne zapisy uznasz, że chcesz zmienić swoje stanowisko, masz czas na przygotowanie wyjaśnienia dlaczego zmieniasz zdanie. Świadomość tego, co dziennikarz usłyszał ostatnim razem, zwiększy Twoją wiarygodność, pewność siebie i wartość tego, co mówisz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *