Kawałek żelaza ma wartość 5 złotych. Jeśli zrobisz z niego podkowę, możesz ją sprzedać za 10 złotych.
Z tego samego materiału możesz wyprodukować śrubokręty za 250 złotych. Możesz też zrobić igły o wartości 3000 złotych.
Jeśli zrobisz wrzeciono markowego zegarka na rękę, możesz zarobić nawet 50 tysięcy złotych.
Materiał wyjściowy jest ten sam, ale sposób wykorzystania i produkt końcowy jest inny.
Twoja wiedza i doświadczenie są podobne do kawałka żelaza. Wartość tego, co wiesz i co umiesz, zależy od tego jak to wykorzystasz, a nie od kosztu surowca.
Co możesz powiedzieć lub zrobić, żeby Twoje informacje nabrały w oczach słuchaczy większej wartości? Jak je przedstawisz, żeby suche fakty nabrały życia i zainspirowały ludzi do działania?
Jak napisał Robert Cialdini w książce "Wywieranie wpływu na ludzi": "Informacja nie przekłada się bezpośrednio na wiedzę."
Żyjemy w "epoce informacji", ale same informacje mają znikomą wartość – bezcenna jest tylko wiedza jaką dzięki nim zdobywamy.
Zadaniem prelegenta jest taki wybór i przedstawienie informacji, żeby publiczność powiedziała: "To coś nowego! On ma rację. Muszę to wykorzystać!"
Zaplanuj swoje wystąpienie, opracuj główne przesłanie, wybierz od trzech do pięciu kluczowych punktów, przygotuj materiały wizualne, które pomogą zrozumieć podstawowy przekaz i masz prawo poczuć się jak ktoś kto potrafi z kawałka żelaza zrobić balans drogiego zegarka.
Twoja wiedza i doświadczenie, które chcesz przekazać publiczności, nie ma większej wartości, dopóki nie potrafisz tego zrobić w atrakcyjny i zajmujący sposób. Jeśli przekonasz ludzi, że to, co wiesz, jest dla nich ważne, wartość tego, co masz do zaoferowania od razu wzrośnie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.