niedziela, 18 października 2015

Kim naprawdę jesteś w mediach społecznościowych?

Jeśli prowadzisz firmowe profile w mediach społecznościowych, czy ludzie są zdziwieni kiedy spotykacie się twarzą w twarz? Jesteś tą osobą jaką sobie wyobrazili czy zastanawiają się, co łączy Twój wizerunek i reputację online z tym, co widzą?

Wiele firm zakłada w mediach społecznościowych maski – tworzą nową tożsamość. Chcą być "spoko" i "trendy" lub bardzo wyrafinowani i finezyjni. Niektórzy pragną być dynamiczni i bezpośredni lub powściągliwi i tradycyjni.

Jeśli uważają, że konsumenci oczekują czegoś ekstrawaganckiego i oryginalnego, publikują treści zgodne z tymi oczekiwaniami. Jeśli natomiast klienci wolą styl klasyczny i wyważony, elastycznie dopasowują się do tych potrzeb.

Ale jeżeli na przykład Twoja marka nie jest modna i ekstrawagancka, to, co robisz nie budzi zaufania. Jeśli nawet uda Ci się zainteresować fanów swoimi produktami, nie dziw się ich zaskoczeniu (rozczarowaniu?) kiedy zobaczą jaki jesteś naprawdę. Ze sprzedaży nici.

Minusem mediów społecznościowych jest to, że przypominają szkołę. Każdy chce być w jakiejś rozpoznawalnej grupie. Chodzi o noszenie podobnych ubrań, chodzenie do tych samych klubów, słuchanie podobnej muzyki. Wszystko po to, że ktoś Ciebie dostrzegł i docenił.

Ale marka nie ma nic wspólnego z klasową paczką. W firmie liczą się interesy – prawdziwi klienci wydają prawdziwe pieniądze.

Przestań udawać kogoś kim nie jesteś. Nie zabiegaj o względy wszystkich ludzi. Bądź sobą. Bądź prawdziwą marką.

Pokaż kim jesteś naprawdę i zobaczysz jak wiele osób to doceni i zostanie lojalnymi klientami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *