wtorek, 17 listopada 2015

Po co szpitalom dobre relacje z mediami

Dwulatek zmarł czekając na izbie przyjęć w Wojewódzkim Centrum Medycznym w Opolu. Lekarz zjawił się dopiero kiedy dziecko straciło przytomność. Sprawę bada policja i prokurator.

Tematy o zdrowiu codziennie pojawiają się w głównych wydaniach dzienników i na pierwszych stronach gazet. Czasem jest to informacja o nowym lekarstwie, czasem o kłopotach finansowych służby zdrowia, ale obecnie coraz częściej o problemach chorych z dostępem do świadczeń medycznych.

Delikatny biznes

Ochrona zdrowia to delikatny biznes, podatny na sytuacje kryzysowe. Praca lekarzy, szpitali i innych placówek zdrowotnych jest stale, uważnie obserwowana i oceniana przez media.

PR i relacje z mediami pomagają szpitalom, centrom medycznym i prywatnym praktykom utrzymać się na konkurencyjnym rynku usług lekarskich i zapewnić świadczenia na poziomie oczekiwanym przez Polaków.

Świat ochrony zdrowia i medycyny stale się zmienia i szpitale i inne instytucje medyczne – jeśli chcą utrzymać się na rynku – muszą dotrzymać kroku tym zmianom. Dostawcy usług medycznych muszą zrozumieć, że podlegają tej samej presji mediów i rynku jak wszystkie inne branże.

Zdrowy plan PR

Dzisiaj nie ma dobrego planu biznesowego szpitala bez elementów public relations – coraz częściej to PR tworzy podstawę tego planu.

Bez public relations trudno budować szpitalowi czy przychodni pozytywny wizerunek i dobrą reputację. Ochronie zdrowia potrzeba rozważnego zarządzania finansami, strategicznego planowania i programów komunikacyjnych, które efektywnie wykorzystają dostępne środki i dostarczą usług medycznych na najwyższym poziomie. To jest właśnie pole działania dla PR i relacji z mediami.

Relacje z mediami i relacje z lokalnymi społecznościami to bardzo różne procesy PR. Każdy ma inne cele i priorytety. Relacje z mediami polegają przede wszystkim na tworzeniu sprofilowanych list kontaktów medialnych, pisaniu i dystrybucji informacji prasowych oraz przygotowywaniu wywiadów dla prasy, radia i telewizji.

Dobra opinia i zaufanie

Pacjenci wybierają szpital i przychodnię kierując się dobrą opinią i zaufaniem. Także w trakcie leczenia trudno o satysfakcję bez odpowiedniego poziomu zaufania. Dlatego właśnie PR – a nie reklama czy marketing bezpośredni – daje ochronie zdrowia najlepsze efekty.

Opinia publiczna dowiaduje się z mediów o przełomowych wynalazkach, nowych terapiach i procedurach medycznych. Lekarze udzielają wywiadów, szpitale, o których dobrze mówi się w mediach, czerpią z tego konkretne korzyści.

Udana kampania PR w mediach nie tylko informuje i edukuje. Jeśli jest dobrze poprowadzona, buduje markę szpitala i bazę pacjentów oraz kreuje nowe pomysły wychodzące naprzeciw oczekiwaniom lokalnej społeczności. Jednym z tych oczekiwań – nie tylko w Opolu – jest gwarancja, że każde dziecko może liczyć na szybką i skuteczną pomoc lekarską.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *