niedziela, 20 marca 2016

Przeczytaj przed wysłaniem informacji prasowej

Co myślisz o podaniu o pracę z błędami ortograficznymi? Zatrudnisz takiego kandydata?

Przeczytasz do końca ofertę handlową z błędami interpunkcyjnymi i literowymi, nawet jeśli dużymi literami jest napisane SUPER PROMCJA?

Podobnie reagują reporterzy, którzy otrzymują informacje prasowe z ewidentnymi błędami ortograficznym i gramatycznymi.

Źle napisana informacja psuje reputację firmy, instytucji lub organizacji – szkodzi zamiast pomóc.

Oto trzy porady jak uniknąć bolesnej wpadki:

1. Zła konstrukcja i niejasny styl

Najczęstsze błędy:

1. Za dużo autoreklamy,

2. Za mało lub za dużo szczegółów,

3. Niezrozumiały techniczny żargon,

4. Umieszczenie najważniejszego faktu w środku informacji.

Rozwiązanie: Zapomnij wszystko czego nauczyłeś się o pisaniu esejów w szkole. Pisz zwięźle, jasno i ciekawie.

Zdania mają być krótkie i zrozumiałe po pierwszym czytaniu. Na przykład: "Prezes firmy XYZ zaśpiewa na balu charytatywnym dla dzieci." Więcej szczegółów podaj w kolejnych akapitach.

2. Modne przymiotniki

Używamy ich, żeby wywołać emocje i zwiększyć atrakcyjność tematu, ale reporterzy ich nie cierpią.

Oto kilka przykładów:

1. Awangardowy,

2. Nowatorski,

3. Przełomowy,

4. Rewolucyjny,

5. Supernowoczesny.

Rozwiązanie: Nie używaj ich w swoich informacjach prasowych. Być może dobrze brzmią na imprezie promocyjnej, ale nie mają żadnej wartości informacyjnej.

Jeżeli masz nowy produkt, powiedz, że jest nowy, ale nie sugeruj, że jest najlepszy na świecie. Jeśli tak jest naprawdę, lepiej kiedy powiedzą o tym Twoi klienci.

Jeśli masz pomysł, który odmieni branżę, reporterzy chcą wiedzieć jak to zrobisz – nie pisz, że jest pionierski, odkrywczy czy innowacyjny.

3. Samodzielne pisanie informacji

Dzisiaj – szczególnie w małych i średnich firmach – każdy jest specjalistą w kilku dziedzinach. Nowoczesna technologia zwiększa wydajność i ułatwia pracę.

Takie podejście nie poprawia jednak komunikacji i relacji z mediami. Nie ma programu komputerowego, który porozmawia za Ciebie z reporterem lub napisze informację prasową.

Rozwiązanie: Zleć napisanie informacji prasowej agencji PR. W Pressence Public Relations piszemy ciekawe i zwięzłe informacje prasowe, które reporterzy czytają i chętnie wykorzystują.

Jeśli potrzebujesz pomocy w napisaniu informacji prasowej, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

PS. Zobacz też "Jak pisać informacje prasowe".

1 komentarz:

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *