środa, 28 stycznia 2015

Media społecznościowe nie gryzą

Chcesz promować swoją firmę w mediach społecznościowych?

Chcesz lepiej komunikować się z klientami – obecnymi i nowymi?

Chcesz prowadzić blog, ale nie masz czasu na pisanie?

Chcesz być widziany jako ekspert w swej specjalności?

Chcesz korzystać z mediów społecznościowych, ale nie wiesz od czego zacząć?

Jeśli odpowiedziałeś TAK choć na jedno pytanie, Pressence Public Relations chętnie pomoże.

W naszym pakiecie usług proponujemy:

1. założenie profili w najważniejszych serwisach społecznościowych: Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ i Pinterest.

2. założenie i pomoc w prowadzeniu firmowego bloga,

3. zbieranie informacji, pisanie tekstów i ich publikację na firmowym blogu,

5. promocję bloga w mediach społecznościowych,

6. regularne aktualizacje treści w mediach społecznościowych o nowościach w Twojej firmie,

7. odpowiedzi na retweety i wzmianki,

8. regularne spotkania dotyczące aktualnych potrzeb i efektów naszej pracy.

Możemy też stworzyć indywidualny pakiet usług dopasowany do Twoich konkretnych potrzeb.

Potrzebujesz pomocy w komunikacji w mediach społecznościowych? Nasz telefon: 77 441 40 14.

poniedziałek, 26 stycznia 2015

Mniej w komunikacji z mediami znaczy skutecznie

Chcesz być bardziej przekonujący w kontaktach z mediami i wystąpieniach publicznych?

Zrezygnuj z jednego punktu.

Większość z nas uważa, że wystarczy dodać jeszcze jeden punkt do naszej argumentacji, żeby przekonać cały świat, że mamy rację.

Jest dokładnie odwrotnie – trzeba odjąć jeden punkt.

Wyobraź sobie, że wystawiasz swój temat na wyprzedaż. Jeśli na początku miałeś pięć punktów i teraz odejmujesz najsłabszy, skracasz go ("przeceniasz") o 20%. To nadal ten sam temat (produkt), jego wartość się nie zmieniła, ale jego prezentacja jest krótsza (nie musimy tak dużo czytać lub słuchać).

Co powiesz na taką taktykę?

Zacznij od listy pięciu argumentów uzasadniających Twój punkt widzenia. Potem odrzuć najsłabszy. Krótsza argumentacja zyska na sile.

Jeśli dodasz jeden punkt, raczej nie będzie on silniejszy od pozostałych. Siła przekonywania osłabnie – a przecież nie o to chodzi, prawda?

Jeśli chcesz być bardziej przekonujący w kontaktach z mediami i wystąpieniach publicznych, odrzuć najsłabszy argument.

sobota, 24 stycznia 2015

Ostatnim razem mówił pan, że...

Jesteś w studio telewizyjnym i czujesz się gotowy do odpowiedzi na wszystkie pytania – także te trudne.

Dziennikarz jednak rozpoczyna wywiad inaczej niż się spodziewałeś: "Zacznijmy rozmowę od przypomnienia co dwa lata temu nasz dzisiejszy gość powiedział na ten sam temat".

Czujesz jak serce zaczyna bić mocniej, oczami szukasz drzwi, bo nie pomyślałeś o tym, żeby sprawdzić swoje archiwalne wypowiedzi. Niedobrze. To nie powinno się zdarzyć.

Przygotowując się do wywiadu powinieneś dokładnie sprawdzić wszystkie publiczne wypowiedzi z ostatnich kilku lat – swoje i innych osób.

Media mają archiwa online, ale tylko na własny użytek. Każda organizacja powinna prowadzić własne archiwum wypowiedzi dla mediów.

Zawsze kiedy ktoś wypowiada się w imieniu firmy lub jest cytowany przez media, trzeba to odnotować w archiwum. Jeśli robi się to na bieżąco, nie zabiera to dużo czasu.

Korzyści z prowadzenia archiwum są podwójne: 1. pomoc w lepszym przygotowaniu się do wywiadu i 2. oszczędność czasu związana z tym, że nie trzeba za każdym razem od nowa przygotowywać wypowiedzi.

Jeśli przeglądając archiwalne zapisy uznasz, że chcesz zmienić swoje stanowisko, masz czas na przygotowanie wyjaśnienia dlaczego zmieniasz zdanie. Świadomość tego, co dziennikarz usłyszał ostatnim razem, zwiększy Twoją wiarygodność, pewność siebie i wartość tego, co mówisz.

czwartek, 22 stycznia 2015

Uwaga! Rocznica w mediach...

Wszystkiego najlepszego z okazji…!

Tak często powtarzamy te słowa, że zamieniły się już w jeden zlepek.

Nie wszystkie daty są szczęśliwe i nie każdą warto świętować.

Szczęśliwe lub pechowe, wesołe lub smutne, dobre lub złe – rocznice ważnych wydarzeń czasem stają się wiadomościami.

Jeżeli kryzys w Twojej organizacji był kiedyś tematem z czołówek gazet, pierwsza (lub kolejna) rocznica może stać się dla mediów pretekstem do powrotu do wydarzeń, które chciałbyś wymazać z pamięci.

Trudno ukryć rocznicę przed mediami jeśli mają na nią chrapkę. Ale nie musisz być biernym obserwatorem poczynań reporterów. Co poprawiło się w organizacji od tamtego wydarzenia? Bądź przygotowany na kontakt z mediami, jeśli wiesz, że chcą się wokół tego "zakręcić".

Dziennikarze na pewno wrócą do "starych" spraw. To dla nich proste i pewne zadanie. Znają temat i mają stare notatki. Telewizja sięgnie do cyfrowego archiwum.

Ale większość czytelników/widzów/słuchaczy doceni to, co dobrego zrobiłeś w tym czasie – jeśli tylko będziesz chciał to opowiedzieć.

Rocznica to też okazja do ogłoszenia dobrych wieści. Są przecież ważne daty, które tylko Ty znasz. Dopóty pozostaną nieznane ogółowi, dopóki będziesz trzymać je w tajemnicy.

10., 25., 50., 100. (lub inna) rocznica ważnego wynalazku, odkrycia lub wydarzenia może być znakomitą okazją do przedstawienia tematu o Twojej organizacji lub branży.

Uważaj na rocznice. Przygotuj się do odparcia nowych ataków. Wykorzystaj rocznice miłych zdarzeń do połączenia z pozytywnymi tematami.

poniedziałek, 19 stycznia 2015

Znasz nowy trend?

Jaki kompleks mają dziennikarze prasowi?

W radiu i telewizji mówi się o tym, co się dzieje. Reporterzy prasowi piszą o tym, co się wydarzyło.

Dlatego reporterzy i redaktorzy prasowi mają słabość do trendów. Pisanie o trendach pozwala im wygrać wyścig z czasem – chwilami nawet go wyprzedzić :-)

Trendy są ciekawe, bo dotyczą tego, co robi wiele ludzi – lub czego już nie robi.

Jeżeli wiesz o nowym trendzie, spróbuj zrobić z tego informację dla mediów. Powiedz jak planujesz go wykorzystać lub jak zamierzasz uniknąć jego niekorzystnych skutków.

Trzy przykłady:

1. Jeśli sprzedajesz lody, opisz jak przez 10 lat zmieniły się upodobania Twoich klientów? Jakie pojawiły się nowe smaki? Skąd rosnąca popularność lodów jogurtowych? Dlaczego masz w ofercie lody dla diabetyków?

2. Jeśli pracujesz dla wyższej uczelni, powiedz o nowych modnych kierunkach. Jak zmieniała się popularność poszczególnych kierunków przez ostatnie lata?

3. Jeśli prowadzisz szkolenia, przedstaw nowe tematy szkoleń w tym roku. Jak nowe technologie zmieniły sposób przekazywania i utrwalania wiedzy? Jak będą wyglądać szkolenia za kilka lat?

Jaki trend wyłonił się ostatnio w Twojej branży i dlaczego warto o tym mówić? Jak możemy go wykorzystać? Czy wiedza o nim pozwoli nam uniknąć jakiegoś zagrożenia?

Spróbuj zamienić nowy trend w informację dla prasy.

czwartek, 15 stycznia 2015

W wywiadzie telewizyjnym liczy się każde słowo

Jakie jest Twoje przesłanie medialne? Co byś powiedział dziennikarzowi gdyby zadzwonił za kwadrans?

Innymi słowy – jaką najważniejszą informację o swojej firmie chciałbyś dziś przekazać klientom?

Możesz to teraz powiedzieć w 9 sekund? Tyle trwa średnio wypowiedź do kamery w telewizyjnym serwisie. Dlatego każde słowo jest ważne.

Mówisz, że to niemożliwe? Nie dla tych, którzy ćwiczą.

Jak większość umiejętności także udzielanie wywiadów dla mediów można opanować dzięki systematycznemu treningowi.

Jednym z większych wyzwań w czasie wywiadu jest nauczenie się krótkiego i obrazowego przedstawiania myśli. Możesz oczywiście narzekać, że kilka sekund to za krótko, żeby powiedzieć coś sensownego, ale to nie zmieni medium.

Większość dzienników telewizyjnych trwa 30 minut. Odejmij czas na reklamy, prognozę pogody i sport. Jak widzisz, reporterzy nie mają dużo minut na informacje dnia. Rządzi skrót i obraz.

Ma być krótko, jasno i przekonująco – taka jest specyfika telewizji informacyjnej. Ten kto się nie dostosuje wypada z gry.

Powiedzmy, że masz szczęście i reporter telewizyjny umówił się z Tobą na wywiad. Masz szansę przekazać swój kluczowy komunikat jednocześnie tysiącom – a może nawet milionom – widzów.

Reporter (czasem może to być operator kamery) zada kilka pytań na interesujący go temat. Liczy na Twoją fachową wiedzę – nie interesują go Twoi klienci. Dla Ciebie to oni są najważniejsi – do nich mówisz.

Musisz przedstawić swój punkt widzenia jasno i zwięźle w maksimum 9 sekund.

Postaraj się, żeby każde słowo miało swoją wagę. A to wymaga ćwiczenia.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *