piątek, 3 października 2014

Polityka komunikacji online

Nie wpadaj w panikę jeśli szef zlecił Ci opracowanie na jutro polityki komunikacji w mediach społecznościowych.

To nie musi być gruba księga, pod którą ugina się dębowy stół w sali konferencyjnej. Nie musi się nad nią pocić do świtu firmowy prawnik. Cały dokument możesz zmieścić na jednej kartce papieru.

10 zasad komunikacji w mediach społecznościowych w (FIRMIE)

Poniższe zasady dotyczą pracowników lub współpracowników, którzy prowadzą blogi, komentują wpisy na blogach i/lub wypowiadają się w mediach społecznościowych.

Stosuj się do tych zasad zawsze kiedy logujesz się na Twitterze, Facebooku, LinkedIn i innych serwisach lub komentujesz wydarzenia na portalach informacyjnych.

Być może podane zasady są ostre i surowe, ale kieruje nimi jeden cel: komunikacja online musi być wyważona, przemyślana i taktowna – ma chronić naszą reputację i być w zgodzie z literą i duchem prawa.

1. Jeśli piszesz o (FIRMIE) lub konkurencji, używaj prawdziwego nazwiska i powiedz, że pracujesz dla (FIRMY) i czym się w niej zajmujesz. Jeśli zabierając głos w dyskusji online, masz w tym jakiś interes, pierwszy o tym powiedz.

2. Nigdy nie przedstawiaj siebie lub (FIRMY) w fałszywym świetle. Każda informacja musi być prawdziwa i nie może wprowadzać w błąd. Wszystkie opinie powinny być poparte faktami.

3. Umieszczaj przemyślane i rzeczowe komentarze – nie s*pamu*j i nie publikuj obraźliwych treści.

4. Kieruj się umiarem i zdrowym rozsądkiem. Jeśli nie wiesz lub masz wątpliwości czy możesz opublikować pewne dane, zapytaj przełożonego. Zewnętrzna komunikacja online nie może być sprzeczna z firmowymi zasadami prywatności, poufności i ochrony interesów.

5. Wypowiadaj się tylko na tematy, w których jesteś ekspertem i które nie szkodzą (FIRMIE).

6. Kiedy nie zgadzasz się z opiniami innych użytkowników Internetu, wypowiadaj się z taktem, umiarem i stosownie do okoliczności. Jeśli znajdziesz się w sytuacji, która może rozwinąć się w konflikt, nie zaczynaj się usprawiedliwiać i nie przerywaj nagle rozmowy. Poproś o radę kierownika PR i/lub grzecznie wycofaj się z konwersacji w sposób, który dobrze świadczy o Tobie i (FIRMIE).

7. Jeśli zamierzasz napisać coś o konkurencji, pamiętaj o dyplomatycznym języku, trzymaj się faktów i zadbaj o uzyskanie wszystkich pozwoleń na taki krok.

8. Nigdy nie wypowiadaj się na tematy prawne lub nie pisz o stronach, z którymi (FIRMA) jest w sporze prawnym.

9. Nigdy nie bierz udziału w dyskusjach, które dotyczą sytuacji kryzysowej. Nawet autorzy anonimowych komentarzy mogą być zidentyfikowani przez firmowy adres IP. Poinformuj kierownika PR lub prawnika o wszystkich negatywnych wypowiedziach online dotyczących (FIRMY).

10. Chroń swoją prywatność i bezpieczeństwo oraz poufne dane (FIRMY). Wszystko co publikujesz w Internecie jest ogólnie dostępne przez bardzo długi czas. Google ma długą pamięć.

UWAGA: Wszystkie zapytania od dziennikarzy muszą być przekazywane niezwłocznie kierownikowi PR.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *