W dziennikarstwie informacyjnym odpowiedzi na pięć pytań (kto, co, gdzie, kiedy i dlaczego) tworzą klasyczny format artykułu na jakikolwiek temat.
Oto jak wygląda ta metoda w odniesieniu do mediów społecznościowych.
1. KTO
Należy wybrać i przeszkolić osoby, które wejdą do zespołu zajmującego się komunikacją w mediach społecznościowych.
Znajdź osoby, które mają dużą wiedzę o firmie, jej produktach i usługach. Dobrze jeśli sprawnie posługują się językiem polskim w piśmie, cechuje je entuzjazm i nie boją się od czasu do czasu.... zażartować :-)
2. CO
Niektórzy dostają gęsiej skórki na samą myśl: "A co będzie jeśli ktoś napisze o nas coś niepochlebnego?" Moje odpowiedź jest krótka: "Wołałbyś tego nie wiedzieć?"
Właśnie dlatego należy komunikować się online – trzeba słuchać i przygotować się do reakcji.
Z drugiej strony: co się stanie jeśli ktoś napisze coś pozytywnego? Nie chciałbyś wiedzieć o tym pierwszy i podziękować autorowi takiego wpisu?
3. GDZIE
Twoja aktywność w mediach społecznościowych powinna być dopasowana do grupy docelowej.
Jeśli prowadzisz sprzedaż detaliczną (B2C), dobrze jest założyć profile na Twitterze i Facebooku. Jeżeli zależy Ci na kontaktach z firmami (B2B), pomyśl o blogu i profilu na LinkedIn.
4. KIEDY
Jak często umieszczać wpisy?
Podstawowe zasady: Facebook – raz dziennie; Twitter – kilka razy w ciągu dnia; blog – raz w tygodniu; LinkedIn – zawsze kiedy masz coś ważnego do powiedzenia i... jak najczęściej.
Pamiętaj, że czytelnicy szybko tracą zainteresowanie jeśli nie widzą regularnych aktualizacji treści.
5. DLACZEGO
Media społecznościowe zwiększają rozpoznawalność marki i rozwijają relacje z konsumentami – także z kontrahentami, sprzedawcami i mediami. Pozycjonują firmę jako lidera branży i zwiększają zaufanie. Poprawiają jakość obsługi klientów i dostarczają informacji co inni mówią o firmie.
Z jakich serwisów społecznościowych korzystasz najczęściej? Dlaczego? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.