środa, 5 listopada 2014

5 dziennikarskich pytań o mediach społecznościowych

W dziennikarstwie informacyjnym odpowiedzi na pięć pytań (kto, co, gdzie, kiedy i dlaczego) tworzą klasyczny format artykułu na jakikolwiek temat.

Oto jak wygląda ta metoda w odniesieniu do mediów społecznościowych.

1. KTO

Należy wybrać i przeszkolić osoby, które wejdą do zespołu zajmującego się komunikacją w mediach społecznościowych.

Znajdź osoby, które mają dużą wiedzę o firmie, jej produktach i usługach. Dobrze jeśli sprawnie posługują się językiem polskim w piśmie, cechuje je entuzjazm i nie boją się od czasu do czasu.... zażartować :-)

2. CO

Niektórzy dostają gęsiej skórki na samą myśl: "A co będzie jeśli ktoś napisze o nas coś niepochlebnego?" Moje odpowiedź jest krótka: "Wołałbyś tego nie wiedzieć?"

Właśnie dlatego należy komunikować się online – trzeba słuchać i przygotować się do reakcji.

Z drugiej strony: co się stanie jeśli ktoś napisze coś pozytywnego? Nie chciałbyś wiedzieć o tym pierwszy i podziękować autorowi takiego wpisu?

3. GDZIE

Twoja aktywność w mediach społecznościowych powinna być dopasowana do grupy docelowej.

Jeśli prowadzisz sprzedaż detaliczną (B2C), dobrze jest założyć profile na Twitterze i Facebooku. Jeżeli zależy Ci na kontaktach z firmami (B2B), pomyśl o blogu i profilu na LinkedIn.

4. KIEDY

Jak często umieszczać wpisy?

Podstawowe zasady: Facebook – raz dziennie; Twitter – kilka razy w ciągu dnia; blog – raz w tygodniu; LinkedIn – zawsze kiedy masz coś ważnego do powiedzenia i... jak najczęściej.

Pamiętaj, że czytelnicy szybko tracą zainteresowanie jeśli nie widzą regularnych aktualizacji treści.

5. DLACZEGO

Media społecznościowe zwiększają rozpoznawalność marki i rozwijają relacje z konsumentami – także z kontrahentami, sprzedawcami i mediami. Pozycjonują firmę jako lidera branży i zwiększają zaufanie. Poprawiają jakość obsługi klientów i dostarczają informacji co inni mówią o firmie.

Z jakich serwisów społecznościowych korzystasz najczęściej? Dlaczego? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *