Łatwo popaść w rutynę w udzielaniu wywiadów dla mediów, szczególnie kiedy robisz to często – dzień po dniu.
Nigdy nie zakładaj, że ludzie coś o Tobie wiedzą. Większość czytelników, słuchaczy i telewidzów pierwszy raz dowie się kim jesteś i czym się zajmujesz – musisz wyjaśnić to jak najprościej.
Oto prosta metoda, dzięki której to, co powiesz znajdzie się w odpowiednim kontekście:
1. Przypomnij ludziom główny cel Twojej organizacji.
Na przykład, jeśli jesteś rzecznikiem prasowym supermarketu powiedz: "Naszym celem jest dostarczanie klientom świeżych produktów po najniższych cenach."
2. Podsumuj największe dotychczasowe osiągnięcia.
To nie musi być długa lista – wystarczy jedno zdanie: "Przez ostatnie 5 lat mamy największy odsetek powracających klientów wśród wszystkich sprzedawców samochodów w Warszawie."
3. Złóż obietnicę.
Oczywiście to musi być coś, co jesteś w stanie zrobić (albo już robisz, tylko jeszcze tego nie ogłaszasz publicznie). Przykład: "Staramy się, żeby żaden klient nie czekał na odebranie telefonu dłużej niż 30 sekund."
Do każdego przekazu możesz dodać drobny szczegół – pamiętając jednak, że większość ludzi usłyszy to także pierwszy raz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.