niedziela, 2 listopada 2014

Możesz się bać wywiadu, ale tylko trochę

1. Jak ja to przeżyję?

lub

2. Co on mi może zrobić?

Nasi klienci są zwykle albo zbyt wystraszeni przed wywiadem dla mediów albo zbyt pewni siebie.

Ci wystraszeni boją się, że powiedzą coś głupiego – coś, co ich ośmieszy – lub usłyszą pytanie, na które nie będą umieli jasno odpowiedzieć.

Zbyt pewni siebie wiedzą, że znają temat o wiele lepiej od reportera i nie chcą przygotować się do wywiadu.

Ci, którzy czują się zbyt pewnie, są w gorszej sytuacji, gdyż zazwyczaj mówią za dużo. Dziennikarz otrzymuje mnóstwo informacji i nie wie co jest najważniejsze. Wybiera więc z rozmowy to, co sam uzna za najciekawsze.

Obydwu grupom rozmówców zawsze pomaga – to żadna niespodzianka – przygotowanie. Podstawowe przygotowanie polega na opracowaniu listy pytań, które może zadać reporter i przećwiczeniu odpowiedzi (najlepiej przed kamerą).

Jeśli to będzie pierwszy lub wyjątkowo ważny dla Ciebie wywiad, zastanów się nad potrzebą udziału w szkoleniu medialnym.

Na szkoleniu trener wytłumaczy i nauczy jak rozmawiać z dziennikarzami, zada testowe pytania oraz pomoże opracować zwięzłe, rzeczowe i przekonujące odpowiedzi.

Na moich szkoleniach dużo czasu przeznaczamy na przećwiczenie odpowiedzi na najtrudniejsze pytania – te, których klient nigdy nie chciałby usłyszeć.

Najgorszą rzeczą jest ukrywanie się przed mediami ze strachu. Im częściej będziesz rozmawiać z reporterami, tym więcej zdobędziesz doświadczenia i mniej będziesz się bać.

Jeśli potrzebujesz szkolenia medialnego, proszę o kontakt. Mój telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *