poniedziałek, 10 listopada 2014

Korzyści, korzyści, korzyści z prezentacji

Większość prelegentów wie, że powinni na początku wystąpienia jasno przedstawić publiczności konkretne korzyści z tego, co zamierzają powiedzieć, ale nigdy tego nie robią.

Dlaczego?

Bo myślą tylko o sobie. Zastanawiają się nad kluczowym przesłaniem, przypominają sobie osiągnięcia z ubiegłego kwartału, definiują cele prezentacji.

Przeciętni i mierni mówcy patrzą na wystąpienia ze swojej perspektywy: ja, ja, ja!

Źli prelegenci wychodzą z założenia, że fakty bronią się same – publiczność jest "inteligentna" i sama potrafi rozpoznać korzyści w przedstawionych faktach.

To absurd!

Mnie jako prelegenta nie interesuje poziom IQ słuchaczy, bo wiem, że w czasie wystąpienia mogą robić tylko jedną z dwóch rzeczy – albo słuchać albo analizować i oceniać to, co powiedziałem. Nie mogą wykonywać jednocześnie tych dwóch czynności.

Nie każ słuchaczom odgadywać tego, co możesz dla nich zrobić.

Doświadczony prelegent wie, że publiczność nigdy nie weźmie mu za złe kiedy w prostych słowach przedstawi korzyści z prezentacji. To nie ma nic wspólnego z wywyższaniem się. Jest wręcz odwrotnie, słuchacze doceniają troskę o ich potrzeby i zainteresowania.

Niektórzy prelegenci opisują korzyści na bardzo abstrakcyjnym poziomie. Mówią na przykład o "optymalizacji potencjału dochodów" – zamiast przedstawić to prosto: "Proszę państwa, to znaczy, że możecie w tym roku zarobić 50 tysięcy złotych więcej". Pierwsze to abstrakcja, drugie – konkretna korzyść.

Dużą umiejętnością jest spersonalizowanie treści wystąpienia w sposób, który pozwoli ludziom odebrać je jako adresowane dokładnie do nich – to zwiększa zainteresowanie i zaangażowanie oraz pozwala dłużej zapamiętać informacje. Pokazując korzyści mobilizujesz publiczność do maksymalnej uwagi.

Pracując nad wystąpieniem wejdź na chwilę w skórę swoich słuchaczy i zadaj sobie pytanie: "Dlaczego to ważne i jaką odniosę z tego korzyść? Następnie przygotuj przekonującą odpowiedź.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu przekonującej prezentacji, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *