Wiele osób nie odnosi większych korzyści z wywiadów dla mediów, gdyż nie wiąże ich z żadnymi konkretnymi celami.
Jeśli nie wiesz czego chcesz, nikt Ci nie zarzuci porażki, ale nie masz też co marzyć o sukcesie.
Oto trzy podstawowe cele w każdym wywiadzie:
1. przekazanie trzech kluczowych komunikatów związanych z tematem wywiadu,
2. wykorzystanie przez dziennikarza w tekście materiału dokładnych cytatów – przygotowanych i przećwiczonych przed spotkaniem,
3. budowanie osobistej marki i reputacji eksperta.
Warto też wziąć pod uwagę dodatkowe cele:
1. wytworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i zrozumienia,
2. utrwalenie reputacji wiarygodnego eksperta,
3. zaproponowanie reporterowi nowego ciekawego tematu, co zachęci go do ponownego kontaktu.
Na koniec, cel najważniejszy: zwiększenie prawdopodobieństwa, że czytelnicy, słuchacze i widzowie zrobią to, do czego ich zachęcisz w wywiadzie – czy to jest kupno produktu, skorzystanie z usługi, zadzwonienie z propozycją pracy, oddanie głosu na Twojego kandydata czy zainwestowanie w Twoją firmę.
Wszystko co powiesz w wywiadzie musi być podporządkowane konkretnym i realnym celom.
Pamiętaj, że media mają Ci pomóc dotrzeć ze swoim przesłaniem do maksymalnej liczby konsumentów, żebyś mógł osiągnąć swoje cele.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.