W dobrym przesłaniu medialnym powinno znaleźć się tylko to, co musisz powiedzieć reporterowi – nie to, co mógłbyś lub chciałbyś powiedzieć.
Masz na przekazanie tych informacji pół minuty. Oczywiście, w tym czasie nie podzielisz się całą swoją wiedzą – zacznij od A, przejdź do K i zakończ na Z.
Jeśli uważasz, że przygotowałeś znakomity przekaz składający się z trzech punktów i w czasie prób dodajesz kolejne informacje to znak, że musisz poprawić swoje przesłanie. Po to właśnie są próby i szkolenia medialne.
Sztuka tworzenia skutecznego przesłania medialnego polega na wybraniu ze stu informacji trzech najważniejszych. Najlepiej testuje się komunikaty na współpracownikach – oni pierwsi podpowiedzą czy czegoś nie pominąłeś.
Pamiętaj, że jest ogromna różnica pomiędzy tym, co musisz powiedzieć na temat i tym na co masz ochotę. Nie myl wywiadu dla mediów z artykułem prasowym, prezentacją lub wpisem na firmowym blogu. Zastanów się co MUSISZ powiedzieć i trzymaj się tego.
Kiedy spotykasz się z dziennikarzem nie możesz mieć wątpliwości co w tej sytuacji i tego dnia jest dla Ciebie najważniejsze. Rozpoczynając odpowiedź na pierwsze pytanie nie możesz już niczego zmienić.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.