środa, 19 listopada 2014

4P – 3K = 6, czyli jak utrudnić mediom znalezienie haków

Podaj nazwę jednej globalnej firmy, która jest bezapelacyjnym światowym liderem w swojej branży, cieszy się nieskazitelną reputacją, osiąga rewelacyjne wyniki sprzedaży, ma godne pozazdroszczenia zyski i wzorową obsługę klienta oraz jest podziwiana za społeczną wrażliwość i odpowiedzialność.

Taki klient byłby dla mnie katastrofą!

Dlaczego?

Jako były dziennikarz prowadzący szkolenia medialne miałbym ogromne kłopoty z wymyślaniem pytań ujawniających słabe strony takiego klienta w czasie szkoleniowych wywiadów.

Na szczęście to mało prawdopodobne.

Nawet krótka kwerenda w Google pozwala znaleźć jakiś krytyczny komentarz o każdej firmie. Defraudacja, kradzież firmowych sekretów, przymusowe wycofanie produktu, rozczarowujące roczne wyniki sprzedaży, kontrowersyjne plany ekspansji, wyrok sądowy, katastrofa ekologiczna, molestowanie w pracy, skandaliczny komentarz pracownika w mediach społecznościowych...

Załóżmy jednak, że taki "trudny" klient rzeczywiście istnieje.

Lubię wyzwania i nie chcę poddać się bez walki.

Jak prawdziwy reporter szukający 3K (kryzys, konflikt i kontrowersja) wracam w szkoleniowym wywiadzie do pytania o największy problem w branży. "Każdy ma jakiś problem, więc oni też nie mogą być wyjątkiem" – myślę.

Szefowie firmy jednak spokojnie, rzeczowo, konkretnie i przekonująco odpowiadają na wszystkie podchwytliwe pytania.

Jak to możliwe?

Chodzi o to, że firmy odnoszące sukcesy nigdy nie spoczywają na laurach. Czołowi pracownicy systematycznie szkolą się jak rozmawiać z dziennikarzami i komunikować się przez media ze swoimi klientami.

Oczywiście, zawsze będą firmy szukające pomocy u trenerów medialnych po ujawnieniu przez media pierwszych problemów. Ale nie można zakazać reporterom szukania haków – większych i mniejszych. Można natomiast tak działać, żeby tych haków po prostu nie było.

Firma, o której mówiłem na początku, byłaby idealnym przykładem prostej reguły, że Perfekcyjne Przygotowanie Przynosi Powodzenie (4P).

Albo krócej: 4P – 3K = 6,

gdzie 6 = ocena celująca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *