Po wielu miesiącach starań udało Ci się w końcu namówić reportera na wywiad. Nie chcesz rozmawiać przez telefon i zapraszasz go na obiad.
Znakomity pomysł, prawda?
Wcale nie.
Wywiad dla mediów to nie jest spotkanie towarzyskie. To nie okazja do wypicia kilku piw z najlepszym przyjacielem. To na pewno nie zwykła konwersacja.
Rozmowa z dziennikarzem to przemyślana, przygotowana i przećwiczona wymiana informacji, której celem jest wykorzystanie przez reportera trzech kluczowych komunikatów w artykule dla prasy, materiale telewizyjnym lub relacji radiowej.
Wywiad nie powinien trwać dłużej niż kwadrans. Krótkie spotkanie zwiększa kontrolę nad tym, co dziennikarz wykorzysta w tekście lub – co jeszcze ważniejsze – czego nie wykorzysta.
Arytmetyka nie kłamie. Im więcej zdań, tym mniejsza kontrola nad tym, co może wykorzystać reporter.
Zostaw obiady, kolacje i drinki na spotkania z rodziną, przyjaciółmi i klientami. Nie przeciągaj wywiadu i trzymaj się z dala od restauracji. Zyskasz większą kontrolę nad tym, co powiesz i będziesz bardziej zadowolony z tego, co napisze dziennikarz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.