Ludzie mówią o Tobie w mediach społecznościowych najwięcej kiedy masz kłopoty.
Wiesz co wtedy mówią? Współczują? Krytykują? Udzielają porad?
Skuteczna strategia monitoringu treści online przynosi wiele korzyści:
1. wykrywa krytyczne lub fałszywe informacje, które – jeśli nie będą szybko skorygowane – mogą prowadzić do kryzysu,
2. rozpoznaje głównych krytyków, komentatorów i sprzymierzeńców,
3. identyfikuje media społecznościowe, które najlepiej pasują do wartości i filozofii działania Twojej firmy i z których najczęściej korzystają Twoi interesariusze,
4. monitoruje konkurencję i opisuje najnowsze trendy w branży,
5. ujawnia słabe strony Twojej firmy lub instytucji.
Oto sześć kluczowych konwersacji jakie należy uwzględnić w strategii słuchania:
1. Marka (nowe media)
Słuchaj co się mówi o Twojej marce w Internecie. Jak ludzie mówią o Tobie: pozytywnie, neutralnie czy negatywnie?
2. Marka (media tradycyjne)
Słuchaj co mówi się o Twojej marce w prasie, radio, telewizji i innych tradycyjnych mediach. Dobrze czy źle?
3. Liderzy opinii
Posłuchaj kto Cię chwali, kto broni, kto poleca innym klientom. Poznaj swoich krytyków i przeciwników – to ciemna strona liderów opinii.
4. Pracownicy
Słuchaj co pracownicy mówią o Twojej firmie lub instytucji. Kto nadaje się na ambasadora marki?
5. Konkurencja
Słuchaj o czym mówi konkurencja. Kto ją popiera? Kto krytykuje? Jak sobie radzi z krytyką? Czy konkurencja mówi o Tobie?
6. Branża
Posłuchaj branżowych liderów. Czy mówią o czymś co pomoże Ci w interesach?
Śledzisz informacje o Twojej branży i obserwujesz kluczowych liderów opinii? Jakie masz z tego korzyści? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.