czwartek, 30 października 2014

Słuchasz co mówią o Tobie online?

Ludzie mówią o Tobie w mediach społecznościowych najwięcej kiedy masz kłopoty.

Wiesz co wtedy mówią? Współczują? Krytykują? Udzielają porad?

Skuteczna strategia monitoringu treści online przynosi wiele korzyści:

1. wykrywa krytyczne lub fałszywe informacje, które – jeśli nie będą szybko skorygowane – mogą prowadzić do kryzysu,

2. rozpoznaje głównych krytyków, komentatorów i sprzymierzeńców,

3. identyfikuje media społecznościowe, które najlepiej pasują do wartości i filozofii działania Twojej firmy i z których najczęściej korzystają Twoi interesariusze,

4. monitoruje konkurencję i opisuje najnowsze trendy w branży,

5. ujawnia słabe strony Twojej firmy lub instytucji.

Oto sześć kluczowych konwersacji jakie należy uwzględnić w strategii słuchania:

1. Marka (nowe media)

Słuchaj co się mówi o Twojej marce w Internecie. Jak ludzie mówią o Tobie: pozytywnie, neutralnie czy negatywnie?

2. Marka (media tradycyjne)

Słuchaj co mówi się o Twojej marce w prasie, radio, telewizji i innych tradycyjnych mediach. Dobrze czy źle?

3. Liderzy opinii

Posłuchaj kto Cię chwali, kto broni, kto poleca innym klientom. Poznaj swoich krytyków i przeciwników – to ciemna strona liderów opinii.

4. Pracownicy

Słuchaj co pracownicy mówią o Twojej firmie lub instytucji. Kto nadaje się na ambasadora marki?

5. Konkurencja

Słuchaj o czym mówi konkurencja. Kto ją popiera? Kto krytykuje? Jak sobie radzi z krytyką? Czy konkurencja mówi o Tobie?

6. Branża

Posłuchaj branżowych liderów. Czy mówią o czymś co pomoże Ci w interesach?

Śledzisz informacje o Twojej branży i obserwujesz kluczowych liderów opinii? Jakie masz z tego korzyści? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *