środa, 29 października 2014

4 elementy skutecznego embarga w mediach

Niektórzy twierdzą, że w czasach Internetu embargo na wybrane informacje dla mediów jest nieskuteczne. Inni utrzymują, że ma się dobrze.

Embargo oznacza, że reporter lub redakcja nie może opublikować przekazanej informacji przed określonym terminem. Działa pod warunkiem, że jest prawidłowo przeprowadzone.

Jeśli na przykład znana marka przygotowuje premierę produktu, nad którym pracowała kilka lat, media mogą wstrzymać się z publikacją informacji pod warunkiem, że będzie to naprawdę coś niezwykłego. Reporterzy mogą wykorzystać ten czas na sprawdzenie działania nowego produktu i napisać o swoich doświadczeniach przy okazji premiery.

Podobnie jest z informacjami finansowymi o planowanych fuzjach i przejęciach, które zmieniają układ sił w branży, na przykład zakup konkurencyjnej firmy lub wejście na rynek nowej firmy. Reporterzy mają więcej czasu na wywiady i analizę przekazanych informacji.

Skuteczne embargo wyróżniają cztery elementy:

1. Temat

Embargo może dotyczyć tylko tematu, który warto z jakiegoś powodu chronić przed przedwczesną publikacją. Dziennikarz musi wiedzieć, że może oczekiwać wyłączności na cały temat lub jego ważny wątek.

Nie można wprowadzać embarga na artykuły o produkcie, który już jest na półkach lub informację, która krąży w mediach społecznościowych.

2. Dostęp

Oferując dziennikarzowi temat z zastrzeżoną datą (lub nawet godziną) publikacji musisz dać mu czas na sprawdzenie podstawowych informacji i umożliwić dostęp do wszystkich źródeł, w tym kluczowych pracowników.

3. Przekaz

Informacja z embargiem może być przekazana wyłącznie dokładnie wyselekcjonowanej grupie zaufanych reporterów, którzy szanują dżentelmeńskie umowy. Im więcej dziennikarzy wejdzie w posiadanie tej informacji, tym większe ryzyko, że dojdzie do przecieku.

Przed udostępnieniem reporterowi informacji zawsze pytaj czy zamierza dotrzymać terminu embarga. Jeśli nie wyrazi zgody, nie wysyłaj mu informacji.

4. Czas

Wybierz czas wygaśnięcia embarga (czytaj: prawa do publikacji informacji) tak, żeby osiągnąć maksymalny efekt. Na przykład, jeśli wiadomość dotyczy spółki giełdowej, wybierz moment przed otwarciem sesji na giełdzie. Jeżeli informacja będzie ogłoszona rano, dodaj ją do porannego newslettera. Nie zapominaj o firmowych wydawnictwach drukowanych.

W jakich sytuacjach stosujesz embargo w komunikacji z mediami? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *