Kluczowe przesłanie. Jeśli go nie masz, nie wolno Ci rozmawiać z dziennikarzem.
Jeszcze lepiej kiedy masz trzy kluczowe komunikaty. Rozmowa jest wtedy ciekawsza i bardziej urozmaicona.
Jak przygotować główne komunikaty?
Oto cztery podpowiedzi, które pomogą opracować podstawowe przekazy:
1. Czego powinni dowiedzieć się widzowie, słuchacze lub czytelnicy? Podaj informacje, które mogą wykorzystać DZISIAJ i które nie zostawią cienia wątpliwości, że wiesz o czym mówisz.
2. O co zapyta reporter? Jakie pytania zadałbyś gdybyś był reporterem? Za trudne zadanie? Poproś kolegę z pracy, żeby wcielił się w rolę reportera. Podaj temat i zobacz co wyniknie.
3. Jakie przykłady z życia pomogą wyjaśnić Twój punkt widzenia? Opowiedz o prawdziwych doświadczeniach – swoich lub klientów.
4. Czy to, co chcesz powiedzieć zainteresuje kogokolwiek poza Tobą i Twoimi pracownikami? Przetestuj robocze komunikaty na ludziach spoza branży. Rozumieją je? Chcą dowiedzieć się więcej? Błyszczą im się oczy z emocji czy tylko ziewają?
Oto co NIE powinno znaleźć się w kluczowych komunikatach:
1. Lista 10 najlepszych produktów Twojej firmy. (Nie śmiej się. Słyszałem próbę prezentacji takiej listy w lokalnej stacji radiowej.)
2. Adres Twojej nowej siedziby lub strony internetowej.
3. Szczegóły dotyczące najnowszej promocji lub nowego kontraktu.
4. Informacje o planowanej imprezie firmowej dla pracowników.
Wywiad to nie "przerwa na reklamę". Dziennikarz rozmawia z Tobą, bo jesteś ekspertem w swej specjalności.
Jeśli to, co powiesz będzie ciekawe i wartościowe, ludzie sami odwiedzą firmową witrynę WWW, sprawdzą listę produktów i/lub usług, zapoznają się z promocją, itd.
Opracowując kluczowe komunikaty zachowuj się jak branżowy ekspert, nie jak sprzedawca używanych samochodów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.