niedziela, 26 października 2014

Jak przygotować kluczowe komunikaty

Kluczowe przesłanie. Jeśli go nie masz, nie wolno Ci rozmawiać z dziennikarzem.

Jeszcze lepiej kiedy masz trzy kluczowe komunikaty. Rozmowa jest wtedy ciekawsza i bardziej urozmaicona.

Jak przygotować główne komunikaty?

Oto cztery podpowiedzi, które pomogą opracować podstawowe przekazy:

1. Czego powinni dowiedzieć się widzowie, słuchacze lub czytelnicy? Podaj informacje, które mogą wykorzystać DZISIAJ i które nie zostawią cienia wątpliwości, że wiesz o czym mówisz.

2. O co zapyta reporter? Jakie pytania zadałbyś gdybyś był reporterem? Za trudne zadanie? Poproś kolegę z pracy, żeby wcielił się w rolę reportera. Podaj temat i zobacz co wyniknie.

3. Jakie przykłady z życia pomogą wyjaśnić Twój punkt widzenia? Opowiedz o prawdziwych doświadczeniach – swoich lub klientów.

4. Czy to, co chcesz powiedzieć zainteresuje kogokolwiek poza Tobą i Twoimi pracownikami? Przetestuj robocze komunikaty na ludziach spoza branży. Rozumieją je? Chcą dowiedzieć się więcej? Błyszczą im się oczy z emocji czy tylko ziewają?

Oto co NIE powinno znaleźć się w kluczowych komunikatach:

1. Lista 10 najlepszych produktów Twojej firmy. (Nie śmiej się. Słyszałem próbę prezentacji takiej listy w lokalnej stacji radiowej.)

2. Adres Twojej nowej siedziby lub strony internetowej.

3. Szczegóły dotyczące najnowszej promocji lub nowego kontraktu.

4. Informacje o planowanej imprezie firmowej dla pracowników.

Wywiad to nie "przerwa na reklamę". Dziennikarz rozmawia z Tobą, bo jesteś ekspertem w swej specjalności.

Jeśli to, co powiesz będzie ciekawe i wartościowe, ludzie sami odwiedzą firmową witrynę WWW, sprawdzą listę produktów i/lub usług, zapoznają się z promocją, itd.

Opracowując kluczowe komunikaty zachowuj się jak branżowy ekspert, nie jak sprzedawca używanych samochodów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *