Przygotowujesz premierę firmowego bloga, ale nie wiesz o czym pisać?
Obowiązują dwie zasady:
1. Pisz na tematy, które interesują czytelników (klientów) i są zgodne z Twoimi celami.
2. Patrz pkt. 1.
Oto 7 pomysłów z listy, którą przygotowałem dla klienta:
1. Autorskie opinie
Osobiste wypowiedzi na temat [wpisz kategorię Twojego produktu] – najlepsi, najgorsi, najbrzydsi… Dobre miejsce na intelektualną prowokację i trochę kontrowersji, na przykład, najbardziej ambitne plany Twojej firmy, jak nowe propozycje rządu wpłyną na gospodarkę, za co podziwiasz konkurencję.
2. Branżowe trendy
Co się zmienia w branży? Jak to wygląda w porównaniu z tym, co było przed rokiem? Pięć lat temu? Jak zmieniają się oczekiwania i zachowania klientów? Jakich nowych trendów się spodziewasz? Jakie to wywoła zmiany w branży? Kto zyska, kto straci?
3. Komentarze i analizy
Inaczej niż w 1. punkcie, pisemna wypowiedź dotycząca wpisu na blogu innego autora, artykułu w prasie, raportu lub wydarzenia. Co o tym sądzisz? Argumenty za i przeciw. Nie zapomnij o odsyłaczu do materiału źródłowego.
4. Najlepsze praktyki działania
Strategie, taktyki i porady zwiększające skuteczność, zmniejszające koszty, poprawiające jakość i efektywność; na przykład, "5 typowych błędów w…", "6 prostych metod…", "10 oryginalnych pomysłów jak…")
5. Pytania i odpowiedzi
Wybierz ciekawe lub banalne pytanie jakie zadał klient lub znalazłeś w Internecie (na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, itp.) Odpowiedz na to pytanie na blogu.
6. Wpis gościnny
Zaproś do współpracy klienta, eksperta, analityka lub lidera opinii. Wyślij mu e-mail z trzema pytaniami i przedstaw na swoim blogu jako wywiad.
7. Niespodzianki
Pisz o rzeczach, które Cię ostatnio zaskoczyły, także w życiu prywatnym. Co było w nich dziwnego? Do czego Cię zainspirowały? Czy wnioski możesz wykorzystać w prowadzeniu firmy?
Masz inne pomysły? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.