Jeśli próbowałeś zaproponować reporterowi temat przez telefon, wiesz jak trudno wywołać u niego zachwyt.
Rzecznik prasowy powinien wiedzieć jakie tematy interesują dziennikarzy.
Oto 7 tematów, do których media mają nadzwyczajną słabość:
1. Konflikt
Reporterzy żyją z opowiadania historii – najlepsze opowieści zawsze dotyczą jakiegoś sporu lub konfliktu. Jeśli nie zgadzasz się z tym, co robi konkurencja, masz większą szansę na zaistnienie w mediach od firm, które nie mają żadnych zastrzeżeń.
2. Skandal
Urzędnik, który chowa pieniądze z łapówek pod parapetem, fundusz inwestycyjny, który traci pieniądze inwestorów, celebryta, który atakuje fotoreportera mają gwarantowane miejsce na pierwszej stronie.
3. Dawid kontra Goliat
Słaby przeciwko silnemu – to motyw wiodący wielu dziennikarskich relacji. Media lubią występować w roli obrońców pokrzywdzonych – słabszy może liczyć na lepsze traktowanie.
4. Nowość
Każda wiadomość w serwisie informacyjnym musi odpowiedzieć na pytanie: dlaczego teraz o tym mówimy? Tematy, które nie dają przekonującej odpowiedzi, są odrzucane.
5. Wypadek
Eksplozja w fabryce, katastrofa budowlana, napad na bank...Wszystko co dotyczy dramatycznych i niekontrolowanych wydarzeń natychmiast trafia do mediów.
6. Niekompetencja
Szef firmy, polityk, sportowiec, który nie spełnia oczekiwań, szybko staje się obiektem zainteresowania dociekliwych mediów.
7. Hipokryzja
Na koniec mój ulubiony wątek: hipokryzja często połączona z arogancją. Powiedzmy, że jesteś politykiem, który kilka miesięcy temu głosował za przyjęciem ważnej ustawy i dzisiaj głośno ją krytykuje. Pół roku temu byłeś przeciwko ustawie refundacyjnej, a dziś jako minister wprowadzasz ją w życie. Nie ma reportera, który przepuści taką okazję.
Jaki temat dodasz do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.