Artykuł na firmowym blogu, komentarz na Facebooku czy wzmianka na Twitterze – Internet całkowicie zmienił sposób pisania o marce.
Oto 5 podstawowych zmian:
1. Długość
Zapomnij o tym czego uczono w szkole, że akapit powinien mieć co najmniej trzy zdania (teza, uzasadnienie, przykład). Czytelnicy online wolą zwarte i treściwe bloki tekstu – chętniej zostają na stronach z krótkimi akapitami.
2. Odsyłacze
Odsyłacze to nowa forma cytatów w erze informacji. Dodatkowo, odsyłacze zwiększają wartość tekstu pokazując czytelnikowi gdzie znajdzie więcej wiadomości na konkretny temat lub umożliwiają zapoznanie się z innymi informacjami o Twojej marce.
3. Ton
Język artykułu – online i na papierze – zawsze musi być dopasowany do oczekiwań czytelników i formatu tekstu (informacja, felieton, reportaż). Na przykład, raport branżowy pisany jest innym językiem niż firmowy newsletter. Tekst publikowany w gazecie jest jednak bardziej formalny od wersji cyfrowej, gdyż czytelnicy materiałów online wolą bezpośredni język i bardziej osobisty styl.
4. Kompozycja
Badania pokazują, że 80% użytkowników nie czyta tekstu online słowo po słowie – raczej "połykają" go porcjami, czytają śródtytuły i wypunktowane tezy.
5. SEO
Google nie czyta tekstu, tylko go odszukuje i archiwizuje. Pozycja artykułu w wynikach wyszukiwarek jest istotna, ale bez przesady – wartościowy i ciekawy tekst jest ważniejszy od SEO.
Jakie jest Twoje zdanie? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.